KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Nákladní vozy Mercedes-Benz ve stavebnictví

Nákladní vozy Mercedes-Benz ve stavebnictví

Publikováno: 3.12.2017
Rubrika: Zajímavosti

Koncern Daimler je největším světovým výrobcem nákladních vozidel. V Evropě jeho hlavní nabídku tvoří nákladní vozy značky Mercedes-Benz, známé pro svou výdrž, hospodárnost, spolehlivost a dlouhou životnost. Stavebnictví a komunální služby tvoří významnou oblast, ve které se uplatňují i univerzální vozidla pro dálkovou i rozvážkovou dopravu, ale zde bychom chtěli v krátkosti popsat především širokou nabídku různých konfigurací speciálních podvozků pro všechny myslitelné práce na stavbě. Pojďme se nyní podívat na to, jaká vozidla jsou obsažena ve výrobním programu nejstaršího výrobce aut na světě.

ATEGO – OSVĚDČENÝ POMOCNÍK

Atego je typová řada podvozků od 7,5 do 16 tun celkové hmotnosti. V současné době je v prodeji již čtvrtá generace tohoto velmi oblíbeného nákladního vozu. V této typové řadě jsou obsaženy podvozky, na které je možné namontovat nástavby všeho druhu. Dodávají se podvozky v provedení pohonu 4×2 s ocelovým nebo vzduchovým odpružením, určené pro montáž běžných nástaveb, jako jsou valníky nebo skříně. Dále robustní šasi pro sklápěče v provedení 4×2 nebo 4×4, a v neposlední řadě i speciální šasi pro zametací stroje a ucelená řada speciálních podvozků, určených pro hasiče. Nejčastější použití nachází Atego ve stavebnictví v provedení s valníkovou nástavbou, případně ještě doplněnou hydraulickou rukou. Velmi oblíbené jsou i sklápěče, kde díky lehké konstrukci uveze Atego s celkovou hmotností 16 t okolo 8 t nákladu, což je obdobná hodnota, jaké dosahují velká nákladní vozidla s celkovou hmotností 18 t. Atego můžete na stavbě často potkat i jako jednoramenný nosič kontejnerů. Velmi oblíbené využití nachází Atega jako pojízdné dílny, cisterny na pohonné hmoty nebo na vodu.

ACTROS, ANTOS A AROCS – TĚŽKÁ TŘÍDA

Tři typové řady těžké třídy nákladních vozů Mercedes-Benz pokrývají tři hlavní oblasti použití: Actros jsou silniční vozidla pro dálkovou nebo regionální dopravu, Antos jsou vozidla pro těžkou silniční rozvážku zboží nebo materiálu a Arocs jsou robustní vozidla pro nasazení na silnici, v terénu, na stavbách, nebo například i pro použití v komunálním sektoru jako vozy pro zpracování a svoz odpadů.

Hlavními znaky stavebních vozidel třídy Arocs jsou síla, robustnost a hospodárnost. Konstrukce podvozku, oproti silničním vozidlům výrazně robustnější, umožňuje použití vozidel i v těžkých podmínkách, ať už se týká zatížení nebo těžkého terénu, a ve všech myslitelných aplikacích ve stavebním oboru. Vozy Arocs jsou oblíbené například jako silniční nebo terénní sklápěče s jedno- nebo třístrannými sklápěcími nástavbami, s nástavbami nosičů kontejnerů, nebo i jako robustní tahače návěsů. Díky moderním hnacím agregátům, které se vyznačují špičkovou hospodárností, vysokou spolehlivostí a dlouhou životností, mají tato vozidla vysokou výkonnost při nízkých provozních nákladech.

Oblíbenou výbavou stavebních vozidel se v posledních letech stal připojitelný hydraulický pohon přední nápravy, který značka Mercedes-Benz dodává pod označením HAD (Hydraulic Auxiliary Drive, tedy hydraulický pomocný pohon). Jde o hydromotory v nábojích kol přední nápravy, které silniční vozidlo s poháněnou zadní nápravou změní v plně pohonné vozidlo, které si poradí i s jízdou v terénu. Systém HAD si oblíbily nejen stavební firmy, které jej využívají u tahačů návěsů, ale i přepravci odpadů, zajíždějící na skládky.

TĚŽKÁ A NADROZMĚRNÁ PŘEPRAVA

Pro přepravu zemních strojů, stavebních dílců nebo konstrukcí, nebo jiných velkých a těžkých nákladů nabízí výrobní program Mercedes-Benz široké možnosti uplatnění různých typů vozidel, která jsou technicky uzpůsobena pro tažení souprav o vyšších celkových hmotnostech. Vozidla, která jsou specifikována pro vyšší hmotnost soupravy, mají kompletní hnací ústrojí vždy uzpůsobené požadovanému zatížení. Dvou-, tří- i čtyřnápravové tahače Actros nebo Arocs mohou být specifikovány k přepravě těžkých nákladů v soupravách od 80 až po 250 tun. Silné a odolné hnací ústrojí je vybaveno motorem s výkonem až 650 k, zesílenou převodovkou s automatizovaným řazením PowerShift třetí generace se speciálním programem pro těžký náklad a zesílenými nápravami. Specialitou v nabídce nákladních vozidel Mercedes-Benz je „Turbo-Retardér-Spojka“ s obchodním označením TRK, což je hydraulická spojka pro plynulý rozjezd bez opotřebení při vysokém zatížení. Zařízení TRK zajišťuje nejen dokonale přesné manévrování s nákladem až 250 t a plynulý rozjezd, ale i výkonné hydraulické brždění při sjíždění dlouhých klesání. V kombinaci s automatizovanou šestnáctistupňovou převodovkou a speciálním programem pro jízdu s těžkým nákladem jde o unikátní stroj, který si s těžkým nákladem poradí za všech okolností. Kromě technického vybavení pro těžkou přepravu jsou vozidla vybavena vysoce komfortními kabinami, které osádkám poskytují opravdové pohodlí při práci i odpočinku.

SLUŽBY

Portfolio nákladních vozů by nebylo kompletní bez široké nabídky služeb. K nákladnímu vozu patří nejen vhodné financování, které dodává sesterská společnost Mercedes-Benz Financial Services. Kdo by nechtěl vozidlo kupovat, tomu nabízí program Mercedes-Benz CharterWay možnost pronájmu, počínaje krátkodobými pronájmy na několik týdnů až po dlouhodobý pronájem v řádu roků. Pro provoz bez starostí jsou v nabídce servisní smlouvy různých úrovní, které zajišťují transparentní, pevně dané a plánovatelné provozní a servisní náklady.

Samozřejmostí v provozu nákladních vozidel je sledování a vyhodnocování jejich provozu. Služba FleetBoard dodává nejširší telematické služby na trhu, které pokrývají sledování polohy vozidel, jejich provozních údajů – především spotřeby paliva, podporu předávání zakázek a v neposlední řadě zcela unikátní vyhodnocování způsobu jízdy řidiče a jeho hodnocení.

Novinkou posledního roku je služba Mercedes-Benz Uptime, která zákazníkům přináší nejen pomoc při sledování servisního stavu vozidel online, plánování oprav a údržby, ale také možnost rozpoznání a předvídání blížících se poruch a včasné řešení tak, aby vozidlo mělo jen minimální prostoje.

Nákladní vozy Mercedes-Benz jsou velmi oblíbené pro svou kvalitu, spolehlivost a hospodárnost. Ne nadarmo je značka Mercedes‑Benz již patnáct let v řadě jedničkou v prodeji nákladních aut na trhu v České republice. Komplexní nabídka kvalitní techniky a služeb zaručuje zákazníkům značky možnost soustředit se na své podnikání a starost o vozový park přenechat spolehlivému partnerovi.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Atego 1223K se sklápěcí nástavbou a hydraulickou rukouTahač těžkých nákladů Arocs SLTArocs ve čtyřnápravovém provedení jako třístranný sklápěč a domíchávač betonuTahač návěsů Arocs 4×2 s hydraulickým pohonem HADTahač Actros 4165 SLT v soupravě s návěsem pro nadrozměrnou přepravuŘez spojkou TRK

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (180x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (117x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (115x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice