KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Na Vsetínsku začala oprava Střelenského tunelu za 317 mil. Kč

Na Vsetínsku začala oprava Střelenského tunelu za 317 mil. Kč

Publikováno: 14.12.2011, Aktualizováno: 2.1.2012 09:50
Rubrika: Tunely

U obce Střelná na Vsetínsku dnes začala rekonstrukce téměř třistametrového železničního tunelu na dvojkolejné trati z Horní Lidče směrem na Slovensko. Opraven bude i více než šestikilometrový úsek kolejí a zastávka Střelná. Stavbu za 316,6 milionu korun spolufinancuje z téměř 82 procent Evropská unie, hotova má být v květnu 2013. ČTK to dnes sdělil mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla.

"Rekonstrukcí projde několik mostů, propustků a zárubních zdí. Předmětem stavby je také nové trakční vedení a úprava sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, silnoproudé technologie a dálkového řízení trati," vyjmenoval Halla. Práce provádí stavební společnost Subterra.

V tunelu bude pro každou kolej postavena speciální jízdní dráha, budou očištěny zvětralé či poškozené části ostění, utěsněny prosakující části zdiva a opraveny oba portály. "Nové oplocení portálů a zárubních zdí bude zabraňovat přístupu nepovolaných osob do prostoru v blízkosti trakčního vedení," dodal mluvčí.

V zastávce Střelná čeká oprava krajní nástupiště, přístup na ně bude bezbariérový. "Součástí stavby je také vybudování nových stylových dřevěných přístřešků pro cestující u každé koleje," uvedl Halla. SŽDC nástupiště osadí informačními panely a novými lavičkami a osvětlením, rekonstruován bude i staniční rozhlas.

Nezbytná individuální protihluková opatření jsou na základě hlukové studie navržena u tří domů v Horní Lidči a u dvou ve Střelné. "Realizována budou až na základě kontrolních měření hluku po dokončení celé stavby," uvedl mluvčí.

Trať z Horní Lidče na Slovensko je součástí železničního spojení mezi Hranicemi na Moravě a slovenským Púchovem. Využívají ji i mezinárodní rychlíky.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (111x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Nejdelší železniční tunel Březno v provozu (69x)
Zhruba před rokem byla zprovozněna na železniční trati Praha – Chomutov v traťovém úseku Březno u Chomutova &ndash...
Tunel žilina na dálnici D1 Hričovské Podhradie – Lietavská LúčkaTunel žilina na dálnici D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (41x)
V listopadu 2014 byla zahájena výstavba jednoho ze dvou tunelů na úseku dálnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská a to ...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice