KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Na veřejných prostranstvích v Brně má ubývat parkovacích míst

Na veřejných prostranstvích v Brně má ubývat parkovacích míst

Publikováno: 14.4.2011, Aktualizováno: 18.4.2011 13:08
Rubrika: Zajímavosti

V Brně by mělo ubývat velkých parkovišť na veřejných prostranstvích. Radnice chce pokračovat v trendu, kdy se na náměstích parkoviště ruší. Místa by se ale neměla rušit jednostranně a bez náhrady, řekl ČTK primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS). Radní chtějí návrh nové strategie parkování. Dnes schválili vyhlášení veřejné soutěže. Odhadují, že studie přijde na pět milionů korun.

Kotzian připustil, že rušení parkovacích míst není populární. Byť jsou místa ke stání v centru placená, mnozí řidiči si zaplatí parkování na hodinu a vůz na místě nechají klidně celý den. "Faktem ale je, že městu více sluší, když jsou auta schovaná v parkovacích domech," řekl náměstek. Prostranství lze pak zajímavě upravit a přidat sochy, vodní prvky nebo zahrádky restaurací.

O potřebě navrhnout nový systém parkování pro Brno mluvil nedávno i starosta Brna-střed Libor Šťástka (ODS). Podle něj má v Brně vzniknout víc druhů parkovišť, podobně jako to funguje ve velkých městech západní Evropy. Na širším okraji města budou moci své auto nechat lidé, kteří budou ochotni dál cestovat hromadnou dopravou. Parkovací lístek má sloužit jako jízdenka. Počítá se také s krátkodobými parkovišti například pro návštěvníky divadel nebo systémem kiss and ride. Umožní krátkodobé zastavení například u nádraží, aby tam lidé mohli autem vyzvednout nebo odvézt známého.

V centru nebo i na sídlištích mají vzniknout zóny rezidenčního parkování, kde budou moci nechat auto jen držitelé karet. Za nižší cenu by ji měli mít možnost koupit lidé bydlící blízko, zvýhodněná cena by však platila jen na první auto v rodině. Zóny by se měly zavádět nejdřív v centru a na sídlištích, kde je problém s nedostatkem parkovacích míst nejpalčivější.

Podle Kotziana by nový systém měl vyrovnat nabídku s poptávkou. Měl by také lidi povzbudit, aby víc jezdili hromadnou dopravou, na kole a chodili pěšky.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (112x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (81x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (67x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice