KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Na úseku mezi Prahou a Českými Budějovicemi přibyla druhá kolej

Na úseku mezi Prahou a Českými Budějovicemi přibyla druhá kolej

Publikováno: 2.10.2015
Rubrika: Zajímavosti

Správa železniční dopravní cesty v železniční stanici Soběslav slavnostně ukončila modernizaci části 4. tranzitního železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic, konkrétně úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav. Cestující se mohou těšit zejména na zkrácení jízdních dob a v neposlední řadě také na pohodlnější a bezpečnější cestování.

 

Mezi nejdůležitější přínosy projektu patří zdvoukolejnění celého úseku, a především pak navýšení traťové rychlosti až na 160 km/h. Občané Soběslavi se díky stavbě dočkali výrazné modernizace svého nádraží. Stavbaři pro ně vybudovali jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště u výpravní budovy, dále podchod se schodišti a výtahy, kromě toho zde vznikla nová technologická budova.

„Na jihočeském koridoru probíhalo od března loňského roku několik modernizací a kvůli rozsáhlým stavebním úpravám se cestující museli smířit s řadou výluk na trati. Výsledek ale stojí za to. Zatímco nyní trvá cesta vlakem z Prahy do Českých Budějovic zhruba dvě a půl hodiny, v budoucnu se zkrátí na pouhých 90 minut,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Součástí výstavby na 6,4 kilometru dlouhé trati mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví bylo také vybudování moderního zabezpečovacího zařízení. Dva stávající železniční přejezdy byly nahrazeny mimoúrovňovým křížením, zbývající zrušeny. Výjimku tvoří přejezd u zastávky Řípec-Dráchov, který zůstane po dokončení stavby dočasně zachován. Stavební práce dále zahrnovaly modernizaci sdělovacího zařízení, dispečerské řídicí techniky a trakčního vedení.

Celkové náklady stavby činí 1 253 063 156 Kč bez DPH.

Zdroj: www.szdc.cz 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (180x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (117x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (115x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice