KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Na Spořilově se kvůli novému okruhu o čtvrtinu zvýšil provoz

Na Spořilově se kvůli novému okruhu o čtvrtinu zvýšil provoz

Publikováno: 12.10.2010, Aktualizováno: 18.10.2010 09:53
Rubrika: 2010

Na pražském Spořilově po zprovoznění jižního úseku pražského okruhu vzrostl automobilový provoz o čtvrtinu. Zatímco před otevřením okruhu místem projíždělo denně 44 000 automobilů, nyní je to zhruba o 11 000 aut více. Vyplývá to z materiálu, který dnes projednala rada hlavního města. Spořilovskou ulicí nově jezdí kamiony, kterým byl zakázán vjezd na Jižní spojku. Provoz se naopak snížil na většině míst Jižní spojky i na magistrále. Nový pražský okruh využívá denně asi 50 000 automobilů.

Podle materiálu, kterým se pražští radní dnes zabývali, je na Spořilovské ulici nejhorší situace v ranní špičce ve směru do centra, kdy nestačí kapacita křižovatky ulic Chodovská a U Plynárny. Kapacita křižovatky byla ale údajně nedostatečná už před zprovozněním pražského okruhu. Kvůli automobilovému provozu mají v těchto místech problémy také autobusy, které vyjíždějí od tramvajové smyčky Spořilov.

"Pokud jde o Spořilovskou ulici (...) je připravován projekt protihlukové stěny. Stavební povolení by mohlo být vydáno do konce roku, aby stavba s předpokládanými náklady přibližně 100 milionů korun mohla být v příštím roce hotova," uvedl k tomu náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS).

Zhruba o 8000 aut denně se zvýšil provoz také na východní části Jižní spojky mezi ulicemi Chodovská a V Korytech. Nově tudy projíždí asi 117 000 aut denně.

Po zprovoznění okruhu se naopak zklidnil provoz na většině Jižní spojky, a to především v úseku Braník - Sulická, kde ze 100 000 aut denně ubylo asi 21 000. Ulevilo se také obyvatelům v okolí severojižní magistrály; na ulici 5. května klesl provoz asi o 18 000, z původních 111 000 aut na 93 000. Méně aut nyní projíždí také po Strakonické a Dobříšské ulici, které vedou od tunelu Mrázovka přes Smíchov k Lahovicím.

Podle důvodové zprávy k materiálu jsou výsledky jen orientační, protože zatím neodrážejí ustálené dopravní poměry. Není možné je tedy považovat za trvalé.

V návaznosti na otevření jižní části pražského okruhu zavedla Praha některá dopravní opatření. Zakázala například vjezd nákladních automobilů nad 12 tun na Jižní spojku. Kvůli tomu se podle materiálu částečně zhoršila dopravní obslužnost některých objektů a areálů v okolí Jižní spojky. Zásobovací vozidla se k nim totiž musí dostávat obytnou zástavbou. Kvůli zákazu začaly kamiony také využívat trasu přes Říčany a Úvaly. Tyto obce proto rovněž zakázaly vjezd automobilům nad 12 tun.

Hlavní město je ale celkově s důsledky otevření okruhu spokojeno. "Realizovaná dopravní opatření přinesla výrazné snížení podílu těžké nákladní dopravy na Jižní spojce a ulici K Barrandovu, a tím snížení negativních dopadů na obytná území v Krči, Braníku a Barrandově spolu s celkovým zvýšením plynulosti a bezpečnosti dopravy na zmíněných komunikacích," uvedl Blažek.

Intenzita dopravy na jižní části pražského okruhu (počet vozidel v obou směrech zaokrouhlený na tisíce):
úsek počet kamiónů počet všech vozidel
dálnice D1 - Jesenice 12 000 44 000
Jesenice - Vestec 12 000 45 000
Vestec - Strakonická 12 000 49 000
Strakonická - K Barrandovu 12 000 51 000

Zdroj: Rada hlavního města

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (126x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice