KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Na pražském hlavním nádraží se modernizace přesouvá z nástupišť 3 a 4 na nástupiště 1 a 2

Na pražském hlavním nádraží se modernizace přesouvá z nástupišť 3 a 4 na nástupiště 1 a 2

Publikováno: 16.6.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:57
Rubrika: Aktuality

Včera začala poslední etapa přestavby západní části kolejiště a nástupišť hlavního nádraží v Praze. Po dokončené modernizaci nástupišť číslo 3 a 4 začíná rekonstrukce zbývajících nástupišť číslo 1 a 2. Na konci letošního roku tak budou cestujícím v této nejfrekventovanější železniční stanici u nás sloužit širší a tím i bezpečnější a komfortnější perony a také tři moderní podchody. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace.

V devadesátých letech minulého století bylo opraveno nástupiště číslo 5 a byla postavena dvě nová nástupiště – číslo 6 a 7. Při této stavbě byl také vyhlouben celý stávající severní podchod. Ostatní nástupiště zůstala tehdy v původním stavu. Správa železniční dopravní cesty zahájila jejich rekonstrukci v lednu letošního roku. Celá přestavba kolejiště hlavního nádraží byla rozdělena na dvě části. V první etapě byla modernizována nástupiště číslo 3 a 4 a dnes začíná etapa druhá, během které budou přestavěna zbývající nástupiště 1 a 2. Náklady celé stavby dosáhnou 1,6 miliardy Kč. Začátkem června byla na Ministerstvo dopravy ČR podána žádost o spolufinancování výstavby z fondů soudržnosti EU.

Obě etapy zahrnují rekonstrukci kolejí, výhybek, trolejového vedení a zabezpečovacího zařízení, moderní nástupiště a podchody. Výška nástupních hran bude 550 mm nad temenem kolejnice, což umožní cestujícím pohodlnější nástup a výstup. Součástí modernizace hlavního nádraží je i nový informační systém včetně kvalitního rozhlasového ozvučení, samozřejmostí jsou bezbariérové přístupy na všechna nástupiště. Kromě schodišť povedou z nových podchodů také eskalátory a výtahy.

Přes krátký termín a složité podchycování základových patek původních stoletých ocelových hal, montovaných v letech 1905-1906, nad kolejištěm byla první etapa ukončena včas a nástupiště č. 3 a č. 4 jsou ode dneška funkční. Do konce roku bude ale v provozu pouze jeden – severní podchod k nástupištím. Během druhé etapy budou rozšířeny dva stávající podchody – střední a jižní, jejichž úzké části přiléhají k historické Fantově budově.

V příštím roce budou ještě v rámci stavby dokončovány práce na úpravách terénu a okolí, nebudou však již mít velký dopad na cestující. Stavební práce v budovách hlavního nádraží, včetně revitalizace secesní Fantovy budovy z let 1902 až 1909, jsou samostatnou stavbou Českých drah.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice