KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Na pardubickém zámku byly oceněny nejzdařilejší stavby v Pardubickém kraji

Na pardubickém zámku byly oceněny nejzdařilejší stavby v Pardubickém kraji

Publikováno: 18.6.2018
Rubrika: Zajímavosti

V pořadí osmý ročník soutěže Nejzdařilejší stavba silničního hospodářství v Pardubickém kraji za roky 2016 – 2017 je u konce. Tečku za ním udělalo slavnostní vyhlášení výsledků a udělování titulů nejlepším projektům. Odborná komise ve dvou kolech hodnocení vybírala vítěze ve čtyřech soutěžních kategoriích.

Slavnostní ceremoniál se uskutečnil v Rytířských sálech pardubického zámku a sešli se na něm nejen zástupci investora staveb, tedy Pardubického kraje, ale především dodavatelé a projektanti. „Pokud se bavíme o nejzdařilejších stavbách silničního hospodářství v Pardubickém kraji, tak to ve skutečnosti znamená, že se staví. A to je potřeba zdůraznit. Jsem velmi rád, že vnímáme toto setkání jako oslavu výsledku práce a chci věřit, že kraje budou i nadále součástí dotační politiky státu. Přestože se situace v poslední době hodně zlepšila, čeká nás ještě hodně práce,“ řekl při zahájení slavnostního vyhlášení hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a připomněl i skutečnost, že podfinancování silniční sítě v regionech je za posledních 20 – 30 let velké. Stát by měl zajistit systémové příspěvky pro regiony. „Osobně mám radost ze všech staveb, které se nám podaří zrealizovat, ale vyzdvihl bych dvě z nich. Tou první je optimalizace průjezdů pod železniční tratí v České Třebové směrem do průmyslové zóny a dále na Semanín. Jednalo se o velmi náročnou a mimořádnou stavbu, která dokazuje, že chceme podporovat investiční akce v regionu. Důkazem toho je také rekonstrukce silnice v Červené Vodě v místní části Moravský Karlov, která také vede průmyslovou zónou. Pochopitelně i ostatní stavby jsou zajímavé a kvalitní, ale tyto dvě vyžadují speciální pozornost,“ doplnil hejtman Netolický.

„Jako národ jsme zvyklí hodně nadávat, a nejen při hokeji, a když se něco povede, bereme to jako samozřejmost. Všichni jezdíme po těch opravených silnicích a mostech a vnímáme, že potencionálních nástrah ubývá. Pochvalme ty, kteří za tím stojí, a mějme s nimi radost,“ vyzval nejen přítomné hosty 1. náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za investice Roman Línek. V podobném duchu se vyjádřil i náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu Michal Kortyš: „Soutěž je už několik let určitou formou ocenění práce projektantů a stavbařů, ale také možností ukázat veřejnosti, jaké stavby a v jaké kvalitě se v regionu staví. Často se totiž stává, že když se stavba postaví a vyfakturuje, už si na ni nikdo nevzpomene.“

V letech 2016 – 2017 Pardubický kraj realizoval téměř 70 staveb, do samotné soutěže jich bylo nominováno devětadvacet. „Byly to ty stavby, které splňovaly kritérium určité stavebně-technické náročnosti a byly dodavateli dokončeny včas a kvalitně,“ přiblížil princip soutěže ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec. Podle jeho slov soutěž naplnila veškerá očekávání, respektive favorité skutečně porotu oslovili. Ta se zaměřila nejen na kvalitu stavebních prací, ale také na začlenění stavby do okolního prostředí, prostorové a funkční řešení i tzv. společenskou prospěšnost stavby. 

Odborná komise silniční stavby hodnotila v kategorii Nejzdařilejší modernizovaný úsek silnice, Nejzdařilejší velká oprava úseku silnice, Nejzdařilejší mostní a umělá stavba a Nejzdařilejší dopravně-bezpečnostní stavba. V první kategorii titul nejzdařilejší stavby získal projekt modernizace silnice III/31230 z Bílé Vody do Moravského Karlova. Nejzdařilejší velkou opravou úseku silnice je rekonstrukce silnice II. třídy z Jeníkova do Kameniček. Za nejzdařilejší mostní a umělou stavbu komise považuje rozsáhlý projekt optimalizace průjezdného profilu podjezdů pod železniční tratí v České Třebové a nejzdařilejší dopravně-bezpečnostní stavbou se stala úprava křižovatky v Pardubicích‑Doubravicích.

Partnery akce jsou Ministerstvo dopravy ČR, Státní fond dopravní infrastruktury, Pardubický kraj, Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků, Správa a údržba silnic Pardubického kraje, Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice, Krajská hospodářská komora Pardubického kraje, Česká manažerská asociace a Regionální rozvojová agentura Pardubického kraje.

VÝSLEDKY SOUTĚŽE

I. KATEGORIE
NEJZDAŘILEJŠÍ MODERNIZOVANÝ ÚSEK SILNICE

Modernizace silnice III/312 30 Bílá Voda – Moravský Karlov

  • Dodavatel: STRABAG a. s.
  • Projektant: Ing. Aleš Sloup, Optima spol. s r. o.
  • Stavbyvedoucí: Jiří Kalous, Strabag
  • Stavební dozor: Michal Konečný (SÚS Pk)

Oprava silnice III/33745 Stojice – Licomělice

  • Dodavatel: COLAS CZ, a. s.
  • Projektant: ING. Ivan Šír / PROJEKTOVÁNÍ DOPRAVNÍCH STAVEB a. s.
  • Stavbyvedoucí: Jiří Kava, Colas CZ
  • Stavební dozor: Michal Konečný (SÚS Pk)

Rekonstrukce silnice II/366 Svitavy, žel. přejezd – křiž I/34

  • Dodavatel: ALPINE Bau CZ a. s.
  • Projektant: Ing. Michal Hornýš, PRODIN a. s.
  • Stavbyvedoucí: Jan Bogda, Alpine Bau CZ
  • Stavební dozor: Michal Konečný (SÚS Pk)

II. KATEGORIE
NEJZDAŘILEJŠÍ VELKÁ OPRAVA ÚSEKU SILNICE

Rekonstrukce silnice II/343 Jeníkov – Kameničky

  • Dodavatel: SWIETELSKY stavební s. r. o.
  • Projektant: Ing. Jan Machek, MDS projekt s. r. o.
  • Stavbyvedoucí: Pavel Sokol, Swietelsky
  • Stavební dozor: Michal Konečný (SÚS Pk)

Oprava silnice II/358 Česká Třebová – Zhoř

  • Dodavatel: STRABAG a. s.
  • Projektant: Jiří Stránský, projekce dopravních staveb
  • Stavbyvedoucí: David Richter, Strabag
  • Stavební dozor: Michal Konečný (SÚS Pk)

Oprava silnice III/2989 Horní Ředice

  • Dodavatel: Chládek a Tintěra, Pardubice, a. s.
  • Projektant: DSP a. s., Ing. Jakub Holý
  • Stavbyvedoucí: Ing. Michal Kment, ChaT
  • Stavební dozor: Ing. Jiří Synek (SÚS Pk)

III. KATEGORIE
NEJZDAŘILEJŠÍ MOSTNÍ A UMĚLÁ STAVBA

III/35847 Optimalizace průjezdného profilu podjezdů pod železniční tratí v České Třebové

  • Dodavatel: Podjezdy Česká Třebová (Chládek a Tintěra, Pardubice a. s., EUROVIA CS, a. s.)
  • Projektant: Ing. Jan Bursa MDS projekt s. r. o., Ing. Michal Hornýš Prodin a. s.
  • Stavbyvedoucí: Ing. Jan Hanzlík (ChaT), Ing. Martin Beránek (Eurovia)
  • Stavební dozor: Ing. Jiří Synek (SÚS Pk)

Rekonstrukce mostu ev. č. 311-020 Jablonné nad Orlicí

  • Dodavatel: Společnost M-SILNICE a MADOS
  • Projektant: Ing. Jan Bursa MDS projekt, s. r. o.
  • Stavbyvedoucí: Miloš Kaplan (Mados), Josef Řezníček (Msilnice)
  • Stavební dozor: Ing. Jiří Synek (SÚS Pk)

Rekonstrukce mostu ev. č. 371-005 Městečko Trnávka

  • Dodavatel: Skanska a. s.
  • Projektant: Ing. Jan Bursa, MDS projekt, s. r. o.
  • Stavbyvedoucí: Ing. Pavel Martínek, Skanska
  • Stavební dozor: Bc. Radim Malát (SÚS Pk)

IV. KATEGORIE
NEJZDAŘILEJŠÍ DOPRAVNĚ-BEZPEČNOSTNÍ STAVBA

Křižovatka I/36 a III/3239 Pardubice – Doubravice

  • Dodavatel: SKANSKA a. s.
  • Projektant: Ing. Michal Hornýš Prodin a. s.
  • Stavbyvedoucí: Martin Paťava, Dis., Skanska
  • Stavební dozor: Ing. Jiří Synek (SÚS Pk)

Oprava silnice II/305 Luže – s křiž. III/30535

  • Dodavatel: Swietelsky stavební s. r. o.
  • Projektant: Ing. Jiří Šejnoha, Indesing s. r. o.
  • Stavbyvedoucí: Lukáš Jančárek, Swietelsky
  • Stavební dozor: Bc. Radim Malát (SÚS Pk)

Obnova mostního příslušenství mostu ev. č. 312-006 Pastviny

  • Dodavatel: MADOS MT, s. r. o.
  • Projektant: Ing. Jan Bursa, MDS projekt s. r. o.
  • Stavbyvedoucí: Marek Mazura, Mados MT
  • Stavební dozor: Michal Konečný (SÚS Pk)
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Na pardubickém zámku byly oceněny nejzdařilejší stavby v Pardubickém krajiNa pardubickém zámku byly oceněny nejzdařilejší stavby v Pardubickém krajiNa pardubickém zámku byly oceněny nejzdařilejší stavby v Pardubickém krajiNa pardubickém zámku byly oceněny nejzdařilejší stavby v Pardubickém krajiNa pardubickém zámku byly oceněny nejzdařilejší stavby v Pardubickém krajiNa pardubickém zámku byly oceněny nejzdařilejší stavby v Pardubickém krajiNa pardubickém zámku byly oceněny nejzdařilejší stavby v Pardubickém kraji

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (109x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (71x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (69x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice