KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Na opravy silnic je třeba 6,5 mld., v rozpočtu není ani polovina

Na opravy silnic je třeba 6,5 mld., v rozpočtu není ani polovina

Publikováno: 12.3.2010, Aktualizováno: 15.3.2010 15:40
Rubrika: 2010

Ministerstvo dopravy sečetlo škody, které tuhá zima způsobila na dálnicích a silnicích první třídy. Na opravení všech výmolů by bylo letos třeba zhruba 6,5 miliardy korun, rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury přitom po zkušenostech z minulých let počítá pouze s 2,7 miliardy. Ministerstvo proto v pondělí požádá o podporu vládu, sdělil ČTK mluvčí Karel Hanzelka.

Podle Hanzelky způsobilo největší škody vydatné sněžení spojené s mrazy, silnicím rovněž nesvědčí vyšší spotřeba chemických posypů. "Tyto skutečnosti měly dopad především na tvorbu výtluků, rozpadu krytu, deformace podloží, tvorbu mrazových trhlin," uvedl mluvčí.

Na celoroční opravy státních silnic tak chybí 3,75 miliardy. Náměstek ředitele fondu dopravy Tomáš Čoček přitom odhaduje, že podobná suma bude chybět krajům, kterým patří silnice druhé a třetí třídy. Přesná čísla dosud fond od všech krajů nemá.

Prodražuje se rovněž zimní údržba. Ředitelství silnic a dálnic ČR, které platí údržbu dálnic a rychlostních silnic, spotřebovalo zatím o 390 milionů korun více oproti plánům. Jak uvedla Nina Ledvinová z ŘSD ČR, nedostatek soli zatím nehrozí a dálnice se stále sypou v celé šířce.

Škody nesčítají jen silničáři, ale také železničáři. Zimní údržba stojí zatím o 265 milionů navíc oproti rozpočtu, odhady nákladů na pozimní údržbu se zvýšily o 165 milionů. Na dráze tkví hlavní problémy v lomech kolejnic, závadách trakčního vedení nebo zničených přejezdech.

Celkově se vyčíslené dodatečné náklady na opravy a údržbu dopravních sítí v majetku státu blíží pěti miliardám. Ministerstvo doufá, že by v pondělí se souhlasem vlády mohlo získat alespoň 2,25 miliardy, včetně 750 milionů pro kraje. Necelé dvě miliardy by měly připlout na MD z privatizačních příjmů ministerstva financí.


"Co se týče toho zbytku, tak se některé opravy holt neudělají. Ovšem pokud se to neopraví a další zima bude zase špatná, tak to bude stát daleko více," uvedl Čoček. Dodal, že fond dopravy se bude snažit převést část prostředků na opravy z nějaké stavby, pokud to bude možné.

Dodatečné náklady na opravy a údržbu dopravních sítí po zimě (nad rámec schválených rozpočtů)

Dodatečné náklady (v tis. Kč)
Silnice ve správě ŘSD ČR - opravy 3 750 000
Silnice ve správě ŘSD ČR - údržba 390 000
Tratě - opravy 165 440
Tratě - údržba 265 712
Síť silnic I. třídy - údržba financovaná MD 400 000
CELKEM 4 971 152

Souhrn požadavků na pokrytí mimořádných nákladů - projedná vláda

Rozpočet fondu dopravy a MD Požadované prostředky (v tis. Kč)
Fond dopravy pro ŘSD ČR 1 031 823
Fond dopravy pro SŽDC 100 000
Fond dopravy pro kraje na opravy silnic II. a III. třídy 750 000
MD pro správy a údržby silnic 368 177
CELKEM 2 250 000

zdroj: ministerstvo dopravy

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice