Na Masarykově nádraží začne do konce roku oprava dvorany
Rubrika: 2010
Zchátralé Masarykovo nádraží v Praze se po dlouhém čekání dočká stavebních dělníků. Společnost Masaryk Station Development, která má rozvoj nádražního areálu na starosti, vypsala výběrové řízení na opravu vstupní dvorany stanice. Práce by měly začít do konce roku, sdělil ČTK předseda představenstva MSD Jan Hromádka.
Dvorana, kterou měsíčně projde kolem 300 000 cestujících, je zřejmě nejzanedbanější částí nádraží. Litinovou konstrukci z 19. století a dřevěnou prosklenou střechu musejí od letoška podpírat provizorní dřevěné vzpěry. "Dvorana, kam přijíždějí vlaky, je v havarijním stavu, její oprava je proto pro nás priorita," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Po obnově vstupní haly by měla na řadu přijít i samotná výpravní budova, zahájení prací ale podle Hromádky brání nedokončený převod některých nájemních smluv na developera. "V několika případech se zatím nepodařilo MSD uzavřít se současnými nájemci nové smlouvy," řekl k tomu Šťáhlavský, řešení se podle něj najde do několika týdnů.
Společnost Masaryk Station Development připravuje obnovu Masarykova nádraží a přilehlých nemovitostí od svého vzniku v roce 2004. Podle databáze Prodata v ní mají České dráhy 34 procent, zbytek vlastní společnost Masaryk Station Investment (MSI).
V MSI má polovinu společnost Sudop Group, které šéfuje Hromádka, a polovinu firma Morávka Centrum. Developerská společnost ING Real Estate projekt "Masaryčky" nedávno opustila.
Velkolepý projekt, který počítá se vznikem nového administrativního centra, chtěly opustit i České dráhy. Jednáním chtěly docílit změny smlouvy tak, aby developer odkoupil pozemky Českých drah směrem k ulici Na Florenci a za utržené peníze by dráhy samy opravily budovu a převzaly její provoz.
"Protože zkušenosti z neblahých minulých let ukazují na to, že developeři mají zájem o všechno možné jen ne o to, aby spravili nádraží. Zájem ČD je naprosto obrácený," uvedl nedávno náměstek ředitele ČD pro správu majetku Milan Matzenauer.
Ke změně smluv ale nedošlo a projekt pokračuje v režii Masaryk Station Development. "První etapou projektu je revitalizace výpravní budovy Masarykova nádraží realizovaná developerem," uvedl Hromádka. Pokud jde o novou výstavbu na přilehlých parcelách, trvají prý architektonické práce a demolice starých budov.
Masarykovo nádraží vzniklo ve 40. letech 19. století. Dnes je využíváno především pro příměstskou dopravu, z hlediska počtu cestujících se řadí na druhé místo v republice za pražské Hlavní nádraží. Řešení Masarykova nádraží je unikátní tím, že kolejiště je zakončeno přímo v hale, nádraží není průjezdné.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.