KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2016    Na jihočeském koridoru přibyl další dvoukolejný úsek

Na jihočeském koridoru přibyl další dvoukolejný úsek

Publikováno: 23.11.2016
Rubrika: 2016, Železniční infrastruktura

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila modernizaci traťového úseku Ševětín – Horusice. Jednalo se o jednu ze staveb probíhajících na IV. tranzitním železničním koridoru z Prahy do jižních Čech. 

Mezi nejdůležitější přínosy projektu patřilo vybudování druhé koleje a především pak navýšení traťové rychlosti a zajištění větší bezpečnosti i pohodlí pro cestující. Modernizace umožnila dosáhnout parametrů tranzitního koridoru, především požadované traťové třídy zatížení, prostorové průchodnosti a propustnosti.

„Realizace této stavby přinesla především podstatné zkrácení jízdních dob, což zajisté potěší cestující. Původní traťová rychlost 100 km/h se po modernizaci zvýšila až na 160 km/h. I díky tomuto projektu zvládnou už za pár týdnů nejrychlejší vlaky trasu z Prahy do Českých Budějovic jen za dvě hodiny,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Viditelnými úpravami prošly železniční stanice Dynín a Horusice. V Dyníně stavbaři zmodernizovali kolejové rozvětvení ve směru na Veselí nad Lužnicí, upravili kolejiště a zároveň vybudovali nový provozní objekt pro dopravní kancelář a technologická zařízení v blízkosti výpravní budovy. Železniční stanice Horusice byla přestavěna na zastávku s vnějšími nástupišti s přístřešky pro cestující. Kromě vybudování druhé koleje zde přibylo i nové přejezdové zabezpečovací zařízení se závorami.

V traťovém úseku mezi Ševětínem a Horusicemi o délce 4,5 kilometru se v rámci rekonstrukce mostů přihlédlo k potřebám životního prostředí. Stavbaři upravili migrační prostupy pod dráhou a vybudovali velký mostní objekt pro křížení biokoridoru u Horusických blat.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Modernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí, 1. část, Ševětín – Horusice činily 997 486 381 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 655 442 661 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem byla společnost STRABAG Rail a.s. 

Název stavby

Modernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí, 1. část, Ševětín – Horusice

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitel

STRABAG Rail a.s.

Termín zahájení

04/2014

Termín dokončení

10/2016

Celkové náklady stavby

997 486 381 Kč bez DPH

Plánovaný příspěvek EU

655 442 661 Kč

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (55x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice