Na jihočeském koridoru přibyl další dvoukolejný úsek
Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila modernizaci traťového úseku Ševětín – Horusice. Jednalo se o jednu ze staveb probíhajících na IV. tranzitním železničním koridoru z Prahy do jižních Čech.
Mezi nejdůležitější přínosy projektu patřilo vybudování druhé koleje a především pak navýšení traťové rychlosti a zajištění větší bezpečnosti i pohodlí pro cestující. Modernizace umožnila dosáhnout parametrů tranzitního koridoru, především požadované traťové třídy zatížení, prostorové průchodnosti a propustnosti.
„Realizace této stavby přinesla především podstatné zkrácení jízdních dob, což zajisté potěší cestující. Původní traťová rychlost 100 km/h se po modernizaci zvýšila až na 160 km/h. I díky tomuto projektu zvládnou už za pár týdnů nejrychlejší vlaky trasu z Prahy do Českých Budějovic jen za dvě hodiny,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Viditelnými úpravami prošly železniční stanice Dynín a Horusice. V Dyníně stavbaři zmodernizovali kolejové rozvětvení ve směru na Veselí nad Lužnicí, upravili kolejiště a zároveň vybudovali nový provozní objekt pro dopravní kancelář a technologická zařízení v blízkosti výpravní budovy. Železniční stanice Horusice byla přestavěna na zastávku s vnějšími nástupišti s přístřešky pro cestující. Kromě vybudování druhé koleje zde přibylo i nové přejezdové zabezpečovací zařízení se závorami.
V traťovém úseku mezi Ševětínem a Horusicemi o délce 4,5 kilometru se v rámci rekonstrukce mostů přihlédlo k potřebám životního prostředí. Stavbaři upravili migrační prostupy pod dráhou a vybudovali velký mostní objekt pro křížení biokoridoru u Horusických blat.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Modernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí, 1. část, Ševětín – Horusice činily 997 486 381 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 655 442 661 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem byla společnost STRABAG Rail a.s.
Název stavby |
Modernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí, 1. část, Ševětín – Horusice |
Investor stavby |
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitel |
STRABAG Rail a.s. |
Termín zahájení |
04/2014 |
Termín dokončení |
10/2016 |
Celkové náklady stavby |
997 486 381 Kč bez DPH |
Plánovaný příspěvek EU |
655 442 661 Kč |