KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Možnosti financování stavebních firem, které budují dopravní infrastrukturu

Možnosti financování stavebních firem, které budují dopravní infrastrukturu

Publikováno: 29.11.2016
Rubrika: Zajímavosti

ČSOB Leasing, je 100% dceřinou společností Československé obchodní banky, členem skupiny ČSOB a významné nadnárodní skupiny KBC. Prostřednictvím sítě vlastních poboček poskytuje finanční služby podnikatelům i soukromým osobám, v oblasti financování osobních, užitkových a nákladních automobilů, strojů, zařízení, technologií, investičních celků a výpočetní techniky. Produkty zákazníkům je společnost schopna podle preferencí zákazníka nabídnout nejen prostřednictvím vlastní distribuční sítě i rozsáhlé distribuční sítě ČSOB, a zajistit tak osobní přístup v každém regionu České republiky, ale přímo v místě prodeje u spolupracujících dodavatelů movitého majetku. ČSOB Leasing poskytuje financování pořízení či užívání produktivního (odepisovatelného) majetku. ČSOB Leasing je držitelem certifikátu jakosti podle normy ISO 9001:2008. Na možnosti financování stavební techniky jsme se ptali Jakuba Marka, Key Account Managera ČSOB Leasing.

Jaké jsou možnosti financování stavební techniky?
Stavební techniku, stejně jako ostatní komodity, lze financovat hned několika finančními produkty. Mezi ty nejznámější patří stále finanční leasing, který je však díky legislativním omezením stále méně využívaný. Dále je to podnikatelský úvěr, v současné době patrně nejvíce využívaný produkt pro financování a to nejen ve stavebnictví, ale napříč celým trhem. Nesmíme pak zapomenout na operativní leasing, jehož podíl na financování rok od roku stále roste a s jeho dalším nárůstem počítáme i do budoucna.

Jaký produkt byste tedy stavebním firmám doporučil pro financování stavební techniky? Respektive jaké produkty jsou nyní nejvíce využívány?
Samozřejmě vše záleží na preferencích daného klienta, jeho velikosti a konkrétních plánech s pořizovaným strojem. Bude-li zákazníkem stavební firma, kterou lze označit za malou nebo střední velikosti a stroj si pořizuje s cílem nepravidelného vytížení a s následným převodem do majetku po skončení doby financování, pak je bez diskuze stále nejoblíbenějším produktem podnikatelský úvěr. Jeho výhoda spočívá hlavně ve volitelné délce financování. Finanční leasing je legislativně omezen délkou trvání minimálně 54 měsíců. Další výhodou je pak samozřejmě odpočet/vratka DPH, kterou si zákazník může nárokovat ihned a to z celé ceny stroje, i když stroj teprve splácí.

Pokud se bavíme o financování velkých stavebních společností nebo dealerů a importérů, kteří stále více začínají provozovat své vlastní flotily stavebních strojů v půjčovnách, pak zde již naprosto převládá operativní leasing. Výhod je hned několik. Mezi ty hlavní patří, že splátky nájemného u operativního leasingu se neprojevují v rozvaze a jsou plně uznatelným daňovým nákladem. Majitelem stroje je v těchto případech, shodně jako u klasického finančního leasingu leasingová společnost, která jej také odpisuje. Splátky nájemného navíc ve většině případů obsahují i komplexní pojištění stroje a dále i tzv. servisní paušály, díky kterým má klient zabezpečen a hlavně předplacen i autorizovaný servis. U operativního leasingu navíc není standardem, aby klient skládal jakoukoliv jednorázovou splátku předem, splácí pouze pravidelnou měsíční splátku pronájmu, a to do té výše na kolik byla stanovena zůstatková hodnota stroje ze strany dodavatele. Dodavatel navíc ve většině případů za zákazníka na konci leasingu předmět odkupuje od leasingové společnosti. To znamená, že se zákazník na konci nestává majitelem použité techniky, ale po dohodě s dodavatelem ji rovnou nahrazuje strojem novým za předem dohodnutých podmínek a nadále hradí svou měsíční splátku. Správa strojového parku tím tedy téměř odpadá.

Uzavírají s vámi leasingové smlouvy firmy přímo, nebo prostřednictvím dodavatelů stavebních strojů?
Ve většině případů se na nás, v zastoupení koncových zákazníků obrací přímo dodavatel. Je to totiž právě on, kdo pro zákazníka zpracovává nejen specifikaci stavebního stroje, ale také pro něho kalkuluje návrh dalších poptávaných služeb včetně servisu, a to zejména pro financování formou full‑servis leasingu, tedy operativního leasingu se službami. Veškerá tato data následně předává leasingové společnosti, která zajistí pro zákazníka nabídku financování a pojištění a zašle mu návrh smluvní dokumentace.

Můžete nám ještě sdělit, jaký je proces, kdy se zákazník rozhodne pro financování přes Vaši společnost?
U každého zájemce o financování a tím nemyslím pouze zájemce o financování stavebních strojů, dochází k ověření jeho bonity, tedy schopnosti splácet. Většina klientů toto bere i jako určitou formu ochrany sebe sama při nastavení celkové úvěrové angažovanosti. V případě, že klient splňuje podmínky financování, zajistí pro něho ČSOB Leasing přes svou dceřinou společnost ČSOB Leasing pojišťovací makléř navíc individuální nabídku pojištění a následně dochází k uzavření smluvního vztahu.

Určitě si Vaše společnost vede statistiky, můžete nám sdělit, jak si stavební trh vedl v loňském roce a jaká je situace v roce letošním? Co do počtu kusů a objemu financovaných strojů?
ČSOB Leasing v roce 2015 profinancoval celkem 497 ks stavební techniky, v objemu financování se bavíme o částce přesahující 1,3 mld. Kč. Trh stavebních strojů v tomto roce zaznamenal výrazné zvýšení poptávky, což lze přisuzovat jak dlouho odkládaným investicím ze strany stavebních společností v pokrizových letech, tak zvýšenému počtu zakázek. V roce letošním jsme zatím zaznamenali mírný pokles poptávky po financování stavebních strojů, kdy za 1. pololetí ČSOB Leasing profinancoval 262 ks stavební techniky v částce 0,45 mld. Kč. Do dalšího období věříme opět v růstový trend, stavebnictví považujeme za jeden z nejdůležitějších oborů, který chce naše společnost formou financování a odborného poradenství dlouhodobě rozvíjet.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Jakub Marek

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (143x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (109x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (93x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice