KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Mostním dílem roku se stala železniční estakáda Sluncová

Mostním dílem roku se stala železniční estakáda Sluncová

Publikováno: 19.4.2010, Aktualizováno: 27.4.2010 10:55
Rubrika: 2010

Vítězem soutěže Mostní dílo roku 2008 v kategorii novostavba se stala stavba železniční estakáda Sluncová, Praha - Nové spojení. Druhé místo pak získal silniční most přes Moravu v Olomouci. Výsledky soutěže byly vyhlášeny na Mezinárodním sympoziu Mosty 2010, které se koná při stavebním veletrhu IBF v Brně. Soutěže se mohly zúčastnit mosty, které byly zkolaudovány v roce 2008. Porota při hodnocení přihlížela ke kvalitě projektu, provedení mostu a v neposlední řadě také k estetickému vzhledu mostního díla. Obě stavby realizovala společnost Skanska.

„V posledních dvou letech vznikla v České republice řada krásných i technicky náročných mostů. Uspět v takové konkurenci je velká pocta a ocenění práce mnoha lidí, kteří se na stavbách podílejí. Jsem rád, že Skanska opět potvrdila, že v tomto segmentu patří k absolutní špičce,“ okomentoval zprávu o udělení cen ředitel závodu Mosty, divize Silniční stavitelství Skanska František Mašek.

Železniční estakáda Sluncová získala 1. místo v kategorii Novostavba. Stavba je součástí tzv. Nového spojení mezi stanicemi Praha hlavní nádraží a Praha Libeň. Jde o železniční dvoukolejný most. Hlavním nosným systémem je spojitý nosník o osmi polích s největším rozpětím pole 47,6 m. Jedná se o železobetonový předpjatý most s kolejovým ložem v příčném řezu je dvoustěnný komorový nosník oválného obrysu se třemi vnitřními dutinami. Nosník má konstantní výšku 2,7 m a šířku 14,5 m. Předpětí nosné konstrukce je provedeno vnitřními kabely se soudržností a vnějšími volnými kabely. Pilíře mají dříky proměnného eliptického průřezu po výšce a jsou založeny na velkoprůměrových pilotách. Nosná konstrukce byla zhotovena na pevné skruži. Investorem stavby v hodnotě 262,3 milionů korun (49.400 Kč/m2) byla Správa železniční dopravní cesty, projektantem stavby byla společnost Pontex Praha.

Druhé místo mezi novostavbami získal silniční most přes Moravu v Olomouci, který rovněž realizovala společnost Skanska. Silniční most přes řeku Moravu v Olomouci je spojitý trámový most o dvou polích světlosti 54,6 a 27,3 m. Nosník je vetknutý do opěr a do střední podpěry. V příčném řezu jsou dva trámy spojené deskou mostovky. Výška trámu je po délce proměnná, v ose mostu činí pouze 0,6 m. Šířka trámu je rovněž proměnná, spojitě se rozšiřuje od 2,9 m v ose pole směrem k vnitřní podpoře a ke krajním opěrám. Po obou stranách nosné konstrukce jsou konzoly, na kterých jsou místěny chodníky a inženýrské sítě. Niveleta chodníku je asi metr nad úrovní vozovky. Základy mostu jsou založeny na velkoprůměrových pilotách. Dílo si vyžádalo investice ve výši 99 milionů korun (40.900 Kč/m2). Investorem bylo Statutární město Olomouc a Povodí Moravy, stavbu projektovala společnost SHP Brno.

V kategorie Přestavba nebo oprava uspěl silniční most II/611 v Poděbradech, silniční most III/2715 v Chotyni.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


Fotogalerie
Železniční estakáda SluncováLetecký pohledDenní pohled na most ze severovýchoduŽelezniční estakáda Sluncová

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (49x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku  Lávka pro pěší v železničním uzlu Kolín je místní Stavbou roku (32x)
Titulem Stavba roku Kolínska se může pyšnit lávka pro pěší přes kolejiště v zastávce Kolín. Mostek je součástí stavby &b...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (27x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice