KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Most přes Odru je Dopravní stavbou roku!

Most přes Odru je Dopravní stavbou roku!

Publikováno: 27.11.2008, Aktualizováno: 2.12.2008 15:14
Rubrika: Aktuality, Dálnice D1

Zavěšený most přes Odru a Antošovické jezero na dálnici D47 u Ostravy získal další prestižní ocenění. Po nedávno získané ceně Stavba roku jej odborná porota poctila i titulem Dopravní stavba roku. Soutěž již po páté vyhlásilo ministerstvo dopravy a Státní fond dopravní infrastruktury. Více než půl kilometru dlouhý most zavěšený na bezmála padesátimetrovém pylonu dokončila společnost Skanska DS v listopadu roku 2007. Investorem projektu bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Most přes Odru je Dopravní stavbou roku!

„Most je po stavební stránce velmi zajímavý. Je zavěšený na více než dvou tisícovkách nosných lan, která jsou ukotvena na centrálním pylonu vysokém 48 metrů, jenž nese tisíce tun váhy mostu i projíždějících vozidel,“ uvedl projektový manažer František Mašek ze společnosti Skanska DS.

Zavěšený most v délce 605,6 metru je součástí 4,2 kilometru dlouhého úseku dálnice D47 mezi Hrušovem a Bohumínem. Most překračuje řeku Odru a prochází jejím rovinatým záplavovým územím. Kvůli častým záplavám a plánovanému plavebnímu kanálu nebylo možné do koryta řeky umístit nosné pilíře, řeku tedy překlenuje mostní pole o rozpětí 105 metrů.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE
Název projektu Dálnice D47091/2 Hrušov – Bohumín (159,6 - 163,8 km)
Lokalita Moravskoslezský kraj
Investor Ředitelství silnic a dálnic ČR
Projektant Stráský, Hustý a partneři s.r.o.
Zhotovitel Skanska DS a.s.
Instalace závěsných lan VSL Systémy (CZ)
Doba výstavby listopad 2004 - listopad 2007
Délka úseku 4,2 km

NĚKTERÁ TECHNICKÁ DATA O MOSTU
Délka nosné konstrukce 592,70 m
Rozpětí polí LM 21,5 + 33 + 2 × 36 + 105 + 56,5 + 39,4 + 6 × 39 + 27,5 m
Rozpětí polí PM 24,5 + 2 × 33 + 36 + 105 + 56,5 + 39,4 + 6 × 39 + 27,5 m
Šířka estakádních částí 2 × 14,6 m
Šířka zavěšené části 30,6 m
Konstrukční výška 2,2 m
Výška pylonu 48 m

Všechna udělená ocenění v letošním ročníku soutěže Dopravní stavba roku

  • Dopravní stavba roku most přes Odru a Antošovické jezero na D47
  • Cena poroty silnice I/42 Brno VMO, Mimoúrovňová křižovatka Hlinky
  • Cena veřejnosti rekonstrukce mostu v Jaroměřicích
  • Cena SFDI přeložka silnice I/7 Chomutov - Křimov
  • Cena ministra dopravy elektrizace trati mezi stanicemi Ostrava hl.n. a Ostrava - Kunčice
  • Čestné uznání společnosti ABF dopravně-obchodní centrum Mercury (České Budějovice)
  • Čestné uznání poroty a Cena odborného časopisu Silnice Železnice zavěšený most přes Labe u Nymburka
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Dopravní stavba roku 2007 - Skanska DS - Lanový most přes Antošovické jezero na dálnici D47Dopravní stavba roku 2007 - Skanska DS - Lanový most přes Antošovické jezero na dálnici D47Dopravní stavba roku 2007 - Skanska DS - Lanový most přes Antošovické jezero na dálnici D47Dopravní stavba roku 2007 - Skanska DS - Lanový most přes Antošovické jezero na dálnici D47

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (40x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (38x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Liebherr Group Worldwide standardizuje svůj software na platformě Infor (33x)
Společnost Infor dnes oznámila, že Liebherr Group, jeden z největších světových výrobců konstrukčních strojů a zařízení,...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice