KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2016    Modernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotová

Modernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotová

Publikováno: 21.11.2016
Rubrika: 2016, Železniční infrastruktura

Stavební společnost Chládek & Tintěra dokončila třetí etapu modernizace železniční stanice Chodov na Sokolovsku. První a druhou etapu plánuje v souladu se záměrem investora realizovat na jaře příštího roku. Stavební práce se zatím odehrávaly ve stanici Nové Sedlo. Nejpozoruhodnější součástí byla demontáž bývalého mostu vlečky přes železniční trať, jehož nedostatečná podjezdná výška znemožňovala umístit trakční vedení. Investorem projektu s názvem Peronizace ŽST Chodov je Správa železniční dopravní cesty. 

„Komplikované demoliční práce jsme museli velmi pečlivě naplánovat, protože probíhaly za běžného provozu ve stanici. Přemostění jsme postupně rozebrali v částečných výlukách pomocí těžkotonážního autojeřábu. Pro nás, stavbaře, to byl docela nevšední zážitek,“ vysvětluje projektový vedoucí Martin Počta ze společnosti Chládek & Tintěra.

„Modernizace železniční stanice Chodov je velmi významnou regionální zakázkou za téměř půl miliardy korun. Nejdůležitějším přínosem bude zvýšení traťové rychlosti a komfortu cestování v úseku mezi stanicemi Chodov a Nové Sedlo. Cestující se mohou těšit především na moderní nádraží v  Chodově s novými zastřešenými bezbariérovými peróny, osvětlením a informačním a orientačním systémem,“ doplňuje Pavel Stoulil, obchodní ředitel společnosti Chládek & Tintěra.

Cílem projektu je kompletní úprava dvou kilometrů tratě mezi stanicemi Chodov a Nové Sedlo a peronizace železniční stanice Chodov. Projektový tým Martina Počty převzal staveniště v polovině tohoto roku. Ve stanici Nové Sedlo stavbaři v zájmu zjednodušení kolejiště a zvýšení traťové rychlosti upravili koleje a přidali na ně čtyři nové výhybky. Tyto úpravy umožní rychlé odbočení z hlavní tratě do stanice Chodov rychlostí 80 km/h oproti dnešním 40 km/h.

Společnost Chládek & Tintěra se nyní přesouvá do stanice Chodov a až do konce stavební sezóny se bude věnovat přípravným pracím. Za provozu nebo v částečných výlukách stavbaři vybudují základové patky pro nové sloupy trakčního vedení a připraví sanaci mostu na karlovarském zhlaví.

Stavba se až dosud obešla bez úplné výluky trati. K té dojde na jaře příštího roku, až stavbaři začnou s přebudováním kolejiště ve stanici Chodov a spojky Chodov – Nové Sedlo. Čeká je především výstavba nového ostrovního nástupiště s bezbariérovým přístupem a kratšího bočního nástupiště pro vlaky směřující do Nové Role. Během výluky musí stavbaři stihnout také rekonstrukci železničního svršku a spodku ve stanici a v mezistaničním úseku, upravit trakční vedení a následně doplnit dispečerskou řídicí techniku.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Modernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotováModernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotováModernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotováModernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotováModernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotová

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (91x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (78x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (62x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice