Modernizace železniční stanice Chodov začala netradičně od konce, poslední etapa je hotová
Stavební společnost Chládek & Tintěra dokončila třetí etapu modernizace železniční stanice Chodov na Sokolovsku. První a druhou etapu plánuje v souladu se záměrem investora realizovat na jaře příštího roku. Stavební práce se zatím odehrávaly ve stanici Nové Sedlo. Nejpozoruhodnější součástí byla demontáž bývalého mostu vlečky přes železniční trať, jehož nedostatečná podjezdná výška znemožňovala umístit trakční vedení. Investorem projektu s názvem Peronizace ŽST Chodov je Správa železniční dopravní cesty.
„Komplikované demoliční práce jsme museli velmi pečlivě naplánovat, protože probíhaly za běžného provozu ve stanici. Přemostění jsme postupně rozebrali v částečných výlukách pomocí těžkotonážního autojeřábu. Pro nás, stavbaře, to byl docela nevšední zážitek,“ vysvětluje projektový vedoucí Martin Počta ze společnosti Chládek & Tintěra.
„Modernizace železniční stanice Chodov je velmi významnou regionální zakázkou za téměř půl miliardy korun. Nejdůležitějším přínosem bude zvýšení traťové rychlosti a komfortu cestování v úseku mezi stanicemi Chodov a Nové Sedlo. Cestující se mohou těšit především na moderní nádraží v Chodově s novými zastřešenými bezbariérovými peróny, osvětlením a informačním a orientačním systémem,“ doplňuje Pavel Stoulil, obchodní ředitel společnosti Chládek & Tintěra.
Cílem projektu je kompletní úprava dvou kilometrů tratě mezi stanicemi Chodov a Nové Sedlo a peronizace železniční stanice Chodov. Projektový tým Martina Počty převzal staveniště v polovině tohoto roku. Ve stanici Nové Sedlo stavbaři v zájmu zjednodušení kolejiště a zvýšení traťové rychlosti upravili koleje a přidali na ně čtyři nové výhybky. Tyto úpravy umožní rychlé odbočení z hlavní tratě do stanice Chodov rychlostí 80 km/h oproti dnešním 40 km/h.
Společnost Chládek & Tintěra se nyní přesouvá do stanice Chodov a až do konce stavební sezóny se bude věnovat přípravným pracím. Za provozu nebo v částečných výlukách stavbaři vybudují základové patky pro nové sloupy trakčního vedení a připraví sanaci mostu na karlovarském zhlaví.
Stavba se až dosud obešla bez úplné výluky trati. K té dojde na jaře příštího roku, až stavbaři začnou s přebudováním kolejiště ve stanici Chodov a spojky Chodov – Nové Sedlo. Čeká je především výstavba nového ostrovního nástupiště s bezbariérovým přístupem a kratšího bočního nástupiště pro vlaky směřující do Nové Role. Během výluky musí stavbaři stihnout také rekonstrukci železničního svršku a spodku ve stanici a v mezistaničním úseku, upravit trakční vedení a následně doplnit dispečerskou řídicí techniku.