KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Modernizace významného traťového úseku zahájena

Modernizace významného traťového úseku zahájena

Publikováno: 23.10.2005, Aktualizováno: 17.12.2008 10:35
Rubrika: Zajímavosti

Slavnostním otočením obřího klíče a povolením první matky byla koncem září zahájena stavba významného traťového úseku mezi Červenkou a Zábřehem na Moravě. Díky náročné modernizaci, která pětadvacetikilometrový železniční úsek čeká, se zvýší komfort a bezpečnost cestování. Tuto významnou stavbu za téměř 4,6 miliardy korun dokončí sdružení tří dodavatelů pod vedením společnosti Skanska ŽS do října roku 2008. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Finanční prostředky poskytla Evropská unie prostřednictvím Fondu soudržnosti a Státní fond dopravní infrastruktury.

„Úsek mezi Červenkou a Zábřehem na Moravě je poslední zahájená stavba na spojovací větvi koridoru mezi Přerovem a Českou Třebovou. Jedná se opravdu o mimořádnou stavbu, o čemž svědčí i mimořádná podpora EU. Příspěvek z Kohezního fondu činí více než sto milionů eur a tvoří rekordních pětasedmdesát procent stavebních nákladů. Zatím je tento příspěvek EU nejvyšší, který kdy byl poskytnut na železniční projekt v České republice z EU,“ sdělil generální ředitel SŽDC Jan Komárek.

Traťový úsek Červenka – Zábřeh na Moravě je významný z vnitrostátního i mezinárodního hlediska. Je součástí železniční magistrály C-E 40, vedoucí z Francie přes Českou republiku až na Ukrajinu. V České republice je tento úsek odbočnou větví II. železničního koridoru, dále je propojen v České Třebové s I. železničním koridorem a zároveň je součástí III. koridoru. Tvoří tedy významnou spojnici mezi hlavními železničními tepnami v zemi. Dojde tak k propojení a celkovému urychlení železniční dopravy v zemi. Modernizace traťového úseku, dlouhého téměř 24,5 km, totiž umožní průjezd souprav rychlostí 130 až 160 km/h.

„Stavební práce byly pečlivě navrženy s ohledem na chráněnou krajinnou oblast Litovelské Pomoraví, kterou prochází třetina modernizovaného úseku. Bude užita speciální technologie, která bude k tomuto území maximálně šetrná,“ sdělil generální ředitel společnosti Skanska ŽS Jindřich Topol.

Projekt zahrnuje zřízení nového železničního spodku včetně jeho odvodnění klasickou metodou snesení kolejového roštu. Výjimkou bude úsek mezi stanicemi Moravičany a Červenka, který se nachází v chráněné krajinné oblasti, kde bude železniční spodek zřízen speciální technologií bez snesení kolejového roštu, aby nedocházelo ke zbytečnému zatěžování okolní přírody. V rámci modernizace se budou ve stanicích Červenka a Mohelnice pokládat nové kabelovody, které soustředí kabelové vedení do jedné stopy. Tím bude vyřešen nedostatek prostoru pro klasické vedení kabelů a jednodušší bude také jejich následná údržba.

Projekt zahrnuje rekonstrukci čtyř železničních stanic, a to Červenka, Moravičany, Mohelnice a Lukavice na Moravě, kde budou pro bezpečný přístup cestujících ze stanice zřízena mimoúrovňová nástupiště a nové podchody. Z důvodu umístění nového technologického zařízení budou ve všech stanicích rekonstruovány a přestavěny výpravní budovy. V rámci modernizace traťového úseku Červenka – Zábřeh na Moravě proběhne také rekonstrukce 24 inženýrských objektů, z toho 19 mostů a pěti propustků – kvůli zvýšení únosnosti. Vybudován bude zcela nový most v Moravičanech a pět nadjezdů, které budou železniční trať křížit. Součástí budou také protihlukové stěny v celkové délce 4 km a individuální protihluková opatření u 38 objektů, které zmírní hluk ze železniční dopravy.

Modernizaci traťového úseku Červenka – Zábřeh na Moravě provede do října roku 2008 sdružení firem pod vedením společnosti Skanska ŽS, která se na projektu podílí 60%, a společnosti Subterra a Leonhard Weiss & Co., vždy s podílem 20%. Projekt zpracovala společnost IKP Consulting Engineers ve spolupráci se společností Sudop Brno.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (173x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (81x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice