KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Moderní centrum dopravních informací v Ostravě zahájilo svůj provoz

Moderní centrum dopravních informací v Ostravě zahájilo svůj provoz

Publikováno: 14.9.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:36
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic ČR uvedlo ve čtvrtek 11. září 2008 do oficiálního provozu Národní dopravní informační a řídicí centrum v Ostravě. Za přítomnosti řady významných hostů byla slavnostně zahájena činnost nového moderního technologicky špičkově vybaveného pracoviště pro sběr, zpracování, sdílení, publikování a distribuci dopravních informací a dat z celé sítě pozemních komunikací v ČR.

Pracoviště NDIC v nepřetržitém provozu sedm dní v týdnu 24 hodin denně v rámci Jednotného systému dopravních informací pro ČR v těsné spolupráci s Policií ČR, Hasičským záchranným sborem, zdravotnickými záchrannými službami, správci komunikací, silničními správními úřady, provozovateli dopravních informačních center měst, řídících center tunelů, provozovateli telematických aplikací a dalšími sbírá, zpracovává a ověřuje dopravní informace o nehodách, uzavírkách, požárech vozidel, porouchaných semaforech, sjízdnosti komunikací nebo počasí. NDIC bude také řídit dopravu prostřednictvím telematických aplikací na dálnicích v ČR.

Dopravní informace z Národního dopravního informačního a řídicího centra jsou:

  • publikovány na zařízení pro provozní informace (proměnné informační tabule) na dálnicích a rychlostních komunikacích,
  • vysílány společně s Českým rozhlasem službou RDS-TMC pro navigační přístroje,
  • jsou publikovány na internetových stránkách www.dopravniinfo.cz,
  • poskytovány na základě smlouvy v datové podobě prostřednictvím distribučního rozhraní dalším zájemcům z řad rozhlasových stanic, televizních stanic, telekomunikačních operátorů, internetových portálů, provozovatelů dopravních informačních služeb a dalších odběratelů.

Dopravní informace z NDIC zobrazují nebo budou zobrazovat ve svých informačních systémech také dispečeři zdravotnických záchranných služeb a dalších složek krizového řízení pro optimalizaci výjezdových tras při záchranných akcích.

Jednotný systém dopravních informací pro ČR ještě není dokončen. Otevření NDIC je významným a důležitým mezníkem na cestě do další etapy realizace projektu, která zahrnuje dokončení implementace systémů tak, aby byl průběžně k dispozici co nejúplnější aktuální obraz skutečného dění na našich komunikacích. Napojují se např. další záchranné služby, silniční správní úřady, výraznou kvalitu informací v kolonách přinese dokončení telematického systému na D1. V následujících týdnech a měsících se bude objem dostupných dopravních informací v NDIC zvyšovat a poroste i kvalita publikovaných informací.

Na NDIC je k dispozici 7 operátorských pracovišť, je zde instalována velkoplošná obrazovka o rozměrech 8 x 1,5 metru nebo videokonference pro on-line komunikaci a sdílení informací a dat s ostatními složkami krizového řízení. Pracuje zde v nepřetržitém provozu 15 pracovníků a jejich počet se bude dále zvyšovat.

Projekt Jednotného systému dopravních informací pro ČR společně realizují Ministerstvo dopravy ČR, Ministerstvo vnitra ČR a Ředitelství silnic a dálnic ČR, které je na základě usnesení Vlády ČR zároveň pověřeno provozováním Národního dopravního informačního a řídicího centra. Toto pracoviště bylo založeno 1.listopadu roku 2005 v provizorních prostorách a nyní je oficiálně uvedeno do běžného trvalého provozu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice