KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2016    Ministerstvo dopravy připravilo záchranný plán, který minimalizuje dopad opakování EIA na dopravní stavby

Ministerstvo dopravy připravilo záchranný plán, který minimalizuje dopad opakování EIA na dopravní stavby

Publikováno: 27.4.2016
Rubrika: 2016

Ministerstvo dopravy předložilo do mezirezortního připomínkového řízení záchranný plán ke schválení vládou, který minimalizuje dopady na skupinu dopravních staveb dotčenou sporem s Evropskou komisí o platnost posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). Ministerstvo zároveň vládě navrhlo postup, kterým zajistí, že se případné opakování posudků EIA nepromítne do úspěšného čerpání evropských zdrojů z Operačního programu doprava.

V jednáních vedených ministerstvy životního prostředí, dopravy, pro místní rozvoj a Úřadem vlády týkajících se EIA jde o stavby s posudkem vlivu na životní prostředí vydaným ještě podle legislativy platné před vstupem České republiky do Evropské unie (podle zákona č. 244/1992). Ministerstvo dopravy musí být připraveno na variantu, že ani jednání na nejvyšší úrovni, která stále pokračují, nepovedou k dohodě s Evropskou komisí. Ministerstvo proto navrhlo postup, který bude minimalizovat dopady případného opakování EIA na dotčené stavby. Při opakování procesu EIA se bude vycházet z již připravené aktuální projektové dokumentace, nebude se tedy začínat od nuly.

Ředitelství silnic a dálnic již na pokyn Ministerstva dopravy zadalo u většiny dotčených staveb opakování jarních biologických průzkumů jako nezbytného podkladu pro dokumentace EIA (bez tohoto kroku by se časové prodlení dále prohloubilo). Posouzení vlivu na životní prostředí bude probíhat paralelně s dalšími kroky v přípravě stavby – výkupy, příprava dokumentace pro stavební povolení, archeologické průzkumy, případně výběr zhotovitele (s možností vypovědět smlouvu bez sankcí v případě nezískání stavebního povolení) atd. Příprava staveb tedy nebude během procesu EIA „zmražena“, čímž bude u drtivé většiny z nich reálný dopad na zahájení stavby minimalizován.

Stavby, které již mají vydané platné stavební povolení, budou dokončeny v souladu s tímto povolením, a nejsou tedy ohrožené. Reálné zdržení kvůli opakování EIA hrozí u těch staveb, které Ministerstvo dopravy plánovalo zahájit v letošním roce, respektive v první polovině roku 2017. Jde o stavby v souhrnné délce 88 km: D11 Hradec Králové – Smiřice (15,2 km), D35 Opatovice – Časy (12,8 km), D35 Časy – Ostrov (13 km), D6 Lubenec – obchvat (8,2 km), D6 Nové Strašecí – Řevničov (5,6 km), D6 Řevničov – obchvat (4,2 km), D49 Hulín – Fryšták (17,3 km), D48 Frýdek Místek – obchvat (8,6 km), D55 Otrokovice – obchvat (3,1 km).

U staveb D11 a D35 ale ještě zbývá provést časově náročné archeologické průzkumy. Proces EIA tedy poběží paralelně s nimi. Zpoždění lze u těchto několika staveb předpokládat zhruba o rok. To je čas nutný pro dokončení dokumentace EIA a posouzení Ministerstvem životního prostředí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Organizační změny ve společnosti AV ENGINEERING (27x)
Ve společnosti AV ENGINEERING nastanou k 1.1.2017 organizační změny. Podstatou těchto změn je převod souboru činností v ...
Brněnská pobočka skupiny KUHN se otevírá!Brněnská pobočka skupiny KUHN se otevírá! (26x)
Brněnská pobočka skupiny KUHN se otevírá zákazníkům! Areál v průmyslové zóně Horní Heršpice, ve kterém budou sídlit spol...
„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“ (26x)
říká Ing. Ondřej Novák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti STRABAG Rail a. s. V rozhovoru pro Silni...

NEJlépe hodnocené související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“ (5 b.)
říká Ing. Ondřej Novák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti STRABAG Rail a. s. V rozhovoru pro Silni...

NEJdiskutovanější související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice