KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Mezinárodní tah E551 s novým obchvatem

Mezinárodní tah E551 s novým obchvatem

Publikováno: 28.10.2007, Aktualizováno: 15.12.2008 17:07
Rubrika: Aktuality

Ředitelství silnic a dálnic 26. října 2007 otevřelo stavbu silnice I/34 Nová Ves - Božejov. Stavba v celkové délce 3,415 km byla oficiálně zahájena 1. listopadu 2005 s celkovým nákladem 425 mil. Kč. Evropský fond regionálního rozvoje přispěl na tuto částku v celkové výši 230 mil. Kč.

'Vedení trasy severozápadním obchvatem obce Božejov přispěje k významnému snížení intenzity dopravy, zlepšení životního prostředí v obci a navíc zkrátí průjezdnou trasu a zrychlí průjezd při větší plynulosti a bezpečnosti dopravy na mezinárodním tahu E551 mezi Pelhřimovem a Jindřichovým Hradcem,' říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Přeložka silnice I/34 je vedena v extravilánu severozápadním obchvatem obce Božejova. Začátek trasy je situován u Nové Vsi, kde nová komunikace navazuje na již rekonstruovaný úsek silnice I/34. Konec trasy se nachází za obcí Božejov, kde je stavba provizorně napojena na stávající silnici v levostranném oblouku a kde v budoucnu bude pokračovat další výstavba přeložky mimo zastavěná území obcí Ústrašína, Ondřejova a Myslotína.


Stavba má celkovou délku 3,415 km

Komunikace je vybudována v kategorii S 11,5/70, splňuje technické parametry silnice týkající se směrového, výškového a příčného uspořádání komunikace. Úrovňové křižovatky jsou vybudovány v místě napojení Nové Vsi a na konci úseku, kde je provedeno napojení Božejova po stávající silnici I/34.

V hlavní trase přeložky jsou vybudovány 3 jednopólové mostní objekty přes vodní toky, regionální biokoridor, komunikace a podchod, další most je na účelové komunikaci.

Součástí stavby byly rovněž protihluková opatření a přeložky inženýrských sítí dotčených stavbou (vodovod, meliorace, vzdušných a kabelových vedení VN a NN, sdělovacích kabelů), účelové komunikace a polní cesty pro zajištění obslužnosti přilehlých nemovitostí, rekultivace nevyužitelných částí dnešní silnice a vegetační úpravy.

Celý projekt byl spolufinancován z Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Operačního programu Infrastruktura, konkrétně Priority 1 - Modernizace a rozvoj dopravní infrastruktury celostátního významu a jejího opatření 1.2 - Výstavba a modernizace silnic I. třídy. Příspěvek ERDF dle rozhodnutí o poskytnutí dotace umožňuje spolufinancování až 75% uznatelných nákladů projektu a činil 230.205.000 Kč. Úhrada národního podílu spolufinancování byla zajištěna Státním fondem dopravní infrastruktury. Hodnota nenávratných prostředků EU určených pro ŘSD ČR na spolufinancování opatření 1.2. představuje takřka 1.067 mil. Kč. Celková částka dotace z prostředků strukturálních fondů EU alokovaná na období let 2004 - 06 pro ŘSD ČR je cca 1.157 mil. Kč.

Evropský fond pro regionální rozvoj poskytuje příspěvky ke zmenšení rozdílů mezi úrovněmi rozvoje a životními úrovněmi různých regionů, snížení míry zaostávání nejvíce znevýhodněných oblastí. Stejně tak poskytuje příspěvek k vyrovnání nejzávažnějších regionálních nerovnováh ve Společenství účastí na rozvoji, na strukturálním přizpůsobení zaostávajících oblastí a na hospodářské a sociální přeměně oblastí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (61x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice