KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Mezinárodní sympozium Mosty 2008 mělo úspěch

Mezinárodní sympozium Mosty 2008 mělo úspěch

Publikováno: 12.6.2008, Aktualizováno: 29.11.2008 23:24
Rubrika: Aktuality

V rámci letošního 13. Mezinárodního stavebního veletrhu v Brně proběhlo ve dnech 24. a 25. dubna 2008 v brněnském hotelu Voroněž také 13. mezinárodní sympozium Mosty 2008. Tradičním pořadatelem akce, konané pod záštitou ministra dopravy České republiky, byla společnost Sekurkon. Mediálním partnerem bylo vydavatelství Konstrukce Media.

Cílem letošního sympozia bylo seznámit účastníky i širokou veřejnost s nejnovějšími poznatky, souvisejícími s mosty pozemních komunikací a drážními mosty jak v České republice, tak v zahraničí. V průběhu sympozia přednesli odborníci řadu příspěvků a o stavu silničních a drážních mostů v České republice, jejich údržbě a správě. Odborná veřejnost byla seznámena s výsledky projednávání petice „Mosty – věc veřejná“, jež byla loni předána poslancům Parlamentu České republiky a představitelům vlády a upozorňuje na katastrofální stav velkého počtu našich mostů. Byla prezentována i současná legislativa, normy a předpisy a jejich návaznost na evropské normy.

Mosty 2008 
Čestné předsednictvo sympozia

Velkou pozornost sympozium věnovalo příčinám vad a poruch mostních objektů a jejich důsledkům. Hovořilo se o mostech v Evropě i ve světě, projektech a realizaci mostů v České republice, i vědě a výzkumu v tomto oboru.

Mosty 2008
Symposium Mosty 2008

U řečnického pultu se střídali odborníci na slovo vzatí, kteří naše silniční a železniční mostní díla nejen chválili, ale museli i kritizovat. Hned v úvodu byla oceněna nejlepší mostní díla za rok 2006.

Mosty 2008
Součástí byla výstavka mostních modelů a výrobků

Jsou jimi čtyři novostavby:

  • hraniční most na dálnici D8 mezi ČR a SRN,
  • most přes Rybný potok na témže dálničním tahu,
  • lávka pro pěší a cyklisty přes Vltavu v Českých Budějovicích,
  • železniční most přes Dyji na trati Břeclav – státní hranice se Slovenskem

a dva rekonstruované objekty:

  • Most Pavla Vonky přes Labe v Pardubicích,
  • klenbový most v Rumburku.

Těchto šest mostů, svítících novotou, bude jistě sloužit dopravě a veřejnosti. V opačném gardu se pak nesly informace, účastníkům odborných sympozií dobře známé. Stav našich mostů se rok od roku zhoršuje. Jen na pozemních komunikacích České republiky je 16.453 mostních objektů, z nichž kolem 11 % je v žalostném technickém stavu a na jejich opravy pořád není dost peněz. V havarijním stavu jsou bezmála tři stovky mostů a jejich konstrukcí, včetně některých dálničních a na tazích 1. třídy.

Mosty 2008
Pohled na účastníky sympozia Mosty 2007
 

Náměstek generálního ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Jiří Novák sice mostaře potěšil zvěstí, že letošní výdaje fondu dosáhnou skoro 91 miliard korun, z nichž část půjde právě na opravy mostů. Otázkou zůstává, zda to bude stačit. Mostaři, znalí skutečného stavu věcí, se obávají, že ne. Předali dokonce petici „Mosty – věc veřejná“ petičnímu výboru Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, kterou podepsalo 337 mostařských odborníků. Chtějí, aby se kritickou situací začali konečně zabývat i naši politici a vláda. Zatím totiž, obrazně, strkali hlavy do písku a skutečným stavem našich mostů se příliš nezabývali. Nevím, na co čekají. Až někde nějaký pilíř nebo část konstrukce spadne, bude pozdě.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice