KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Metrostav pokračuje v pracích na Islandu, stavbaře navštívil i premiér Gunnlaugsson

Metrostav pokračuje v pracích na Islandu, stavbaře navštívil i premiér Gunnlaugsson

Publikováno: 9.5.2014
Rubrika: Zajímavosti

Tuneláři největší české stavební firmy vyrazili první tisícovku metrů z celkových téměř osmi kilometrů nejdelšího silničního tunelu Norðfjörður na Islandu. Investorem je islandská státní správy silnic Vegagerðin (obdoba Ředitelství silnic a dálnic), která překládá na východní straně ostrova pod zem současnou, v zimě téměř nesjízdnou silnici č. 92 mezi vesnicemi Eskifjörður a Neskaupstaður. Metrostav staví tunel metodou Drill & Blast (navrtej a střel), která je na severu Evropy běžná vzhledem k charakteru tamního prostředí.

Vedení ostrovní země věnuje výstavbě spojnice mezi dvěma malými obcemi velkou pozornost, o čemž svědčí, že zahájení ražeb se účastnila v listopadu loňského roku islandská ministryně vnitra Hanna Birna Kristjánsdóttir. A před nedávnem neočekávaně navštívil české raziče, kteří pracují pod vedením Ing. Aleše Gotharda, dokonce i ministerský předseda Sigmundur David Gunnlaugsson.

Zakázku na „ostrově nezkrocených živlů“ nezískal Metrostav náhodou. Již od poloviny roku 2006 stavěl pro stejného investora projekt o celkové délce 14,1 kilometru se dvěma tunely a mostem. Po jeho předání v roce 2010 se cesta mezi městečky Siglufjörður a Ólafsfjörðurzkrátila na pouhých patnáct kilometrů. Předtím měřila v létě 62 a v zimě dokonce 234 km. Čeští tuneláři na této stavbě prokázali své mistrovství. Když pracovali pod horou T¸verfjall, měřilo nejvyšší nadloží 850 m, což se projevilo v extrémních přítocích ledové vody, jež do budovaného tunelu proudila pod vysokým tlakem. Za použití stovek tun speciálních chemických injektáží a rychle tvrdnoucího cementu problém překonali a předali projekt do užívání ve stanoveném termínu. Přiložené fotografie ukazují používanou techniku a také složité přírodní podmínky, např. sněhovou lavinu, která zavalila portál tunelu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (130x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (103x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (93x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice