KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2015    Metrostav pokračuje na stavbě S8 ve Varšavě podle plánu

Metrostav pokračuje na stavbě S8 ve Varšavě podle plánu

Publikováno: 31.3.2015
Rubrika: 2015

Novou nosnou ocelovou konstrukci mostu generála Stefana Grota-Roweckiego na silničním průtahu S8 Varšavou dokončil v minulých dnech tým Radima Čápa z Metrostavu. Zvládl tak jeden z důležitých milníků na mimořádně sledované modernizaci 4,65kilometrového úseku nejdůležitějšího silničního průtahu hlavním městem Polska.

Největší česká stavební firma pracuje na této stavbě za více než pět miliard korun od července 2013. Podle smlouvy s investorem, jímž je GDDKiA (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad), obdoba českého Ředitelství silnic a dálnic, má projekt ukončit v říjnu 2015. Za 27 měsíců od zahájení  musí společný 85členný česko-polský tým Metrostavu vybudovat stavbu, která výrazně ovlivňuje život obyvatel i návštěvníků polské metropole.

Modernizace této komunikace spočívá v jejím rozšíření dle místních podmínek o jeden pruh v každém jízdním směru. Hlavní silniční průtah Varšavou pak bude mít čtyři, resp. pět jízdních pruhů na každé straně. Zásadní částí stavby na severním okraji centra jsou inženýrské objekty, mj. 46 mostních objektů a 600 m dlouhý zasklený protihlukový tunel. Největší pozornost veřejnosti poutala vzpomínaná úspěšná modernizace nosné konstrukce sedmipolového ocelového mostu Generála Grota-Roweckiego přes řeku Vislu, a souvisejících mimoúrovňových křižovatek.

Od poloviny letošního února se důležitost rychlého dokončení zakázky Metrostavu ve Varšavě ještě zvýšila. Jeden z tamních nejvytíženějších mostů přes Vislu – Łazienkowski – byl totiž poškozen požárem natolik, že se přes něj auta nedostanou nejméně rok a půl. V souvislosti s tím se v polských médiích objevila řada komentářů, které vybízejí k tomu, aby smlouvu na jeho rekonstrukci dostala firma, která opravuje most Grota, tedy Metrostav. Jen pro ilustraci: “Všichni polští dodavatelé by si měli vzít z Čechů příklad, jak lze rychle a efektivně pracovat a dokonale organizovat dílo, aby zbytečně neobtěžovalo obyvatele. Bravo Metrostave.“ Reakce dalšího účastníka diskuse: „Kolik vám Češi platí za takovou vlezlou reklamu? Pokaždé, když se píše o této investici, hned čtu, jaký je Metrostav skvělý.“ Odpověď: „Neplatí mi nic, ale vidím, že postupují rychle a efektivně.“ Další debatující uzavřel: „Nemusí nikomu platit, aby je chválil. Stačí, že ve srovnání s jinými odvádějí dobrou práci.“

„Rádi bychom co nejdříve v Polsku získali další zakázky, aby náš sehraný tým mohl pokračovat v práci. Zatím však v soutěžích, do kterých se hlásíme, vyhrávají evidentně dumpingové nabídky. Očekáváme však, že spousta zdejších stavebních firem opustí tuto zhoubnou strategii, a ke slovu bychom se mohli dostat i my s rozumnými rozpočty,“ říká vedoucí projektu Radim Čáp.

K širšímu průniku Metrostavu by mělo přispět i založení dceřiné společnosti u našeho severního souseda. Generální ředitel českého stavebního lídra Pavel Pilát totiž zdůrazňuje: „Český trh je již sedmým rokem v destrukci. Abychom udrželi dlouhé roky budované odborné týmy, byli jsme nuceni hledat příležitosti v zahraničí. I když je stavařina těžko exportovatelná, představují dnes naše tržby v zahraničí již více než 20 % na celkových výkonech. Pracujeme nebo jsme v nedávné minulosti pracovali na Islandu, v Norsku, ve Finsku, Bělorusku, Slovensku a dalších zemích. Doprovodným pozitivním efektem také je, že v průzkumech oblíbenosti firem mezi absolventy technických oborů vychází Metrostav kvůli možnosti získat zkušenosti v zahraničí jako jeden z nejžádanějších zaměstnavatelů“. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Montáž protihlukových zábran na mostě Grota

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (26x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...
Protinámrazové a protismykové úpravy vozovekProtinámrazové a protismykové úpravy vozovek (26x)
Společnost Značky Morava a. s. se věnuje inovacím ve všech oblastech svého působení. Reagujeme na aktuální problematická...
Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání Malá vodní elektrárna Štětí je ojedinělý projekt sociálního podnikání (26x)
První gigawatthodiny elektrické energie vyrobily dvě turbíny s těmito ženskými jmény v elektrárně Štětí z labské vody. T...

NEJlépe hodnocené související články

REPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbáchREPONT s. r. o.: 10 let práce na dopravních a inženýrských stavbách (5 b.)
Firma REPONT s. r. o. v letošním roce oslavila desetileté výročí působení na trhu dopravních a inženýrských staveb. Její...
Varšava chválí stavbaře z Metrostavu (5 b.)
Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završ...
Trojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní oceněníTrojský most získal v tvrdé konkurenci mezinárodní ocenění (5 b.)
Významného ocenění na mezinárodním poli se dostalo stavbě Trojského mostu v Praze. Evropské sdružení ocelových konstrukc...

NEJdiskutovanější související články

„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“„Hledáme, jak utratit miliardu EUR“ (1x)
říká jen v lehké nadsázce Ing. Mojmír Nejezchleb. S náměstkem generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy jsme se ba...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice