KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Metrostav na Islandu jedná o částce za postavené tunely

Metrostav na Islandu jedná o částce za postavené tunely

Publikováno: 29.9.2010, Aktualizováno: 4.10.2010 10:18
Rubrika: 2010, Tunely

Česká stavební společnost Metrostav předá v sobotu 2. října islandskému ředitelství silnic dva silniční tunely v délce přes deset kilometrů. Původní hodnota zakázky činila 5,8 miliardy islandských korun, což bylo zhruba 1,3 miliardy českých korun. Krize ale kurz islandské měny výrazně srazila, česká firma tak nyní jedná o zvýšení konečné částky. ČTK to dnes řekl mluvčí Metrostavu František Polák. Zakázka byla dosud největší stavbou Metrostavu v zahraničí.

Metrostav si na ostrově už nyní vyjednal zvýšení hodnoty kontraktu na 8,4 miliardy islandských korun. "Ani to ale nepokrývá všechny naše náklady," uvedl Polák. Česká firma proto na Islandu jedná dál. "Zvažovali jsme i možnost mezinárodní arbitráže s nejistým výsledkem," poznamenal mluvčí. Nakonec se ale podnik raději pustil do vyjednávání, i když tím podle Poláka riskuje ztrátu z projektu.

Stavba dvou tunelů propojujících rybářské osady Siglufjördur a Olafsfjördur začala na podzim 2006. Cesta z obou osad do krajského města Akureyri se díky nové komunikaci zkrátí z dnešních 200 kilometrů na 80 kilometrů.

"Při vlastní ražbě jsme bojovali s vysokotlakými přítoky ledové podzemní vody, která zabraňovala tuhnutí speciálních cementů, a tudíž namísto obvyklých cementových bylo nutné používat rozsáhlé chemické injektáže," uvedl vedoucí projektu na Islandu Ermín Stehlík. Dělníci podle něj museli navíc často z portálu tunelu odhrnovat čerstvý sníh, aby se vůbec dostali k místu ražby.

Stavbu Metrostav uskutečnil ve sdružení s islandskou firmou Háfell. Dvě třetiny objemu zakázky, což byla ražba tunelů a vystrojení, dodala česká firma. Zbývající třetinu, což byly silnice vně i uvnitř tunelu, mostek a technologie v tunelech, dodala společnost Háfell.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Související články


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (73x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (48x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice