Městské části Prahy se přou kvůli zúžení magistrály v Legerově
Rubrika: 2010
Praha 2 a 4 se stále neshodnou, zda by měla magistrála v Legerově ulici zůstat zúžená na tři pruhy, nebo by se měla vrátit do původního stavu. Zatímco zástupci vinohradské radnice minulý týden lobbovali za zachování zúžení na výboru dopravy pražského zastupitelstva, zastupitelé Prahy 4 se ve čtvrtek usnesli, že chtějí obnovit původní čtyřproudý provoz. Dopad opatření na životní prostředí ukáže studie, kterou si zadal magistrátní odbor dopravy. Hotová bude v únoru.
Zúžení Legerovy ulice ze čtyř pruhů na tři si v polovině března loňského roku vymohla vinohradská radnice. Argumentovala tím, že ulice dlouhodobě patří k územím s nejhorším životním prostředím v republice. Omezení provozu mělo původně trvat půl roku, pak bylo prodlouženo o další půl rok. Magistrát tvrdí, že musí dopady zúžení nejprve posoudit a nechal si proto vypracovat studii. Její výsledky by měly být v únoru. Na posledním výboru dopravy to řekl jeho předseda David Vodrážka (ODS).
Vinohradská radnice od podzimu usiluje, aby Legerova ulice zůstala zúžena. Naposledy minulý týden právě na výboru dopravy žádala také o zřízení dalších semaforů na křižovatce Legerovy a Wenzigovy ulice, které byly synchronizovány se současnými semafory na křížení s Rumunskou ulicí. "Obrácením směru jednosměrné Wenzigovy by se umožnil výjezd z Vinohrad na Nuselský most, čímž by se ulehčilo přetížené křižovatce Anglické s Bělehradskou, respektive s oběma směry severojižní magistrály," uvedla starostka Prahy 2 Jana Černochová (ODS).
To se ale nelíbí nuselské radnici. Její zastupitelstvo se ve čtvrtek shodlo na tom, že nesouhlasí se současným stavem a ani s jinými opatřeními, která by mohlakomplikovat průjezd na magistrále. Nuselská radnice trvá podle mluvčí Žanety Pilařové na obnovení původního stavu a žádá rovněž systémové řešení, které by umožnilo regulovat provoz na magistrále už od hranice Prahy.
Praha 4 už dříve argumentovala tím, že zúžení způsobilo, že řidiči více využívají objízdné trasy a tím zhoršují životní podmínky v Praze 4.
Praha 2 se ale domnívá, že za frekventovaný provoz na magistrále může částečně i Praha 4, protože povolila rozsáhlou výstavbu na Pankráci, která přivádí do míst hodně motoristů.
Obě městské části si už nechaly vypracovat studie o dopadu zúžení severojižní magistrály, jejich výsledky ale hodnotí opatření opačně.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.