KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Lomy: kvalita, bezpečnost, kompletní servis

Lomy: kvalita, bezpečnost, kompletní servis

Publikováno: 14.9.2018
Rubrika: Zajímavosti

Pod značkou COLAS CZ působí v závodu Lomy dvanáct kamenolomů; osm z nich je na Vysočině, čtyři provozy jsou vzdálenější (Znojmo, Praha, Tachovsko, Šluknovský výběžek). V současné době produkujeme ročně více než dva a půl milionu tun drceného kameniva, jímž zásobujeme jak silniční stavební firmy a společnosti zabývající se výstavbou všech druhů silničních děl, železnic i kanalizací, tak betonárky, prefy a obalovny. Klasikou je kamenivo pro běžné komunikace všech úrovní od dálnice až po lesní a polní cesty, v nabídce ale máme také specializované výrobky jako je drážní štěrk nebo kamenivo pro vodní stavby, vše samozřejmě patřičně certifikované a s příslušnými doklady.

SERVIS PRO NAŠE ZÁKAZNÍKY

Našim zákazníkům dokážeme poradit, konzultovat s nimi jejich požadavky a doporučit výběr vhodného kameniva. Významnou službou pro zákazníky je, že dokážeme ve spolupráci s vybranými dopravci materiál dopravit až na místo stavby. V dnešní době tak prodáváme s dopravou přes 70 % materiálu a dokážeme zařídit dopravu i na velké stavební zakázky; máme své smluvní dopravce a zákazníkům zajišťujeme kompletní servis. To významně posiluje naši konkurenceschopnost.

Vyrábíme a prodáváme širokou škálu drtí od nejmenších frakcí použitelných pro prefy, betonárky a obalovny asfaltových směsí, až po velký lomový kámen. Vyrábíme i speciální mechanicky zpevněné kamenivo – jde o přesně definovanou směs různých frakcí kameniva, promíchanou speciálním zařízením a zvlhčenou předepsaným množstvím vody. Podobným výrobkem jsou i stabilizační betony, kdy se do směsi dávkuje navíc cement. V řadě oblastí jsou lomy COLAS CZ jedním z mála provozů, které jsou schopny tuto směs namíchat ve velkých objemech na rozsáhlé zakázky, jakou je např. modernizace dálnice D1 – úsek 20, nebo obchvaty Znojma a Lechovic.

Doplňkovou službou, kterou v některých kamenolomech nabízíme, je těžené kamenivo jiných výrobců – příkladem jsou maltové a betonové písky a vymývané oblázky, s oblibou používané maloodběrateli.

JAKÁ JE BUDOUCNOST KAMENOLOMŮ?

V rámci společnosti COLAS CZ je významným trendem rozvoj přeshraniční spolupráce ať už do skupiny COLAS, nebo pro externí stavební firmy např. STRABAG, HABAU, SWIETELSKY. Snahou příhraničních lomů je tak využití maximálního možného tržního potenciálu nejen v ČR, ale i v Rakousku a Německu. Odhad prodeje na rakouský trh na rok 2018 – 2019 je 300 000 tun, například na obchvaty a výstavbu dálnic a na obalovny. Také náš kámen pro vodní stavby je v Rakousku velmi žádaný.

Někteří zákazníci si vybírají kamenivo i kvůli specifickému zabarvení, které v horninách způsobují příměsi některých prvků. Je tomu tak například v kamenolomech Křoví, Bory, Tasovice nebo Císařský. Kamenolomy Čenkov, Císařský a Svržno vyrábějí s dlouhou tradicí drážní kamenivo, samozřejmou je v tom případě i služba nakládky předmětného kameniva na vagony. Nově mají drážní certifikáty také kamenolomy Bory a Vícenice.

Pro drcení kameniva v lomech, kde není stacionární technologická linka, se používají k drcení kameniva mobilní drtící zařízení. Od roku 2012 se tyto linky podílejí nemalou částí své výroby na hospodářském výsledku celého závodu. Každý rok se snažíme tyto mobilní drtící stroje modernizovat a nákupem nových strojů tento technologický park rozšiřovat.

A CO ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ?

Rok 2017 byl pro naše lomy extrémní jak ve výrobě a prodejích, tak i v investicích do nových technologií. I když těžíme kámen a někdo si může myslet, že jen devastujeme přírodu a vyděláváme peníze, není to tak. Příkladem mohou být nemalé peníze vložené do omezování prašnosti, která vzniká drcením kamene. V lomech Tasovice a Čenkov jsme instalovali nové odsávací zařízení, do Tasovic jsme zakoupili nové výkonné čerpadlo na čerpání důlních vod, která se dále využívá ke zkrápění drceného kamene po celé výrobní technologii. Okolí našich lomů je celé „zelené“, v některých se dokonce vyskytují chráněné druhy zvířat či rostlin.

Zakoupili jsme nové nakladače, bagry a nákladní auta. V těchto vozidlech jsou použity nové motory, které splňují nejpřísnější emisní limity pro ochranu životního prostředí. Pro likvidaci sekundární prašnosti na dopravních cestách v lomě, která je vytvářena dopravními prostředky našich zákazníků, používáme kropicí vozy nebo stabilní kropící zařízení. Přes to všechno je nám jasné, že je i v této oblasti stále co vylepšovat a rozvíjet.

BEZPEČNOST?

Ve firmě COLAS je největší prioritou bezpečnost lidí. V lomech pracuje minimální počet zaměstnanců a tomu se přizpůsobují i technická zařízení. Používají se proto nejmodernější bezpečnostní prvky pro vypínání technologických celků, ve většině lomů je nainstalován automatický systém řízení s hlášením poruch. Pro spouštění technologických linek i pro provádění trhacích prací jsou používány akustické signály, které varují zaměstnance před možným nebezpečím úrazu.

Bohužel není v praxi možné uhlídat vše, ale děláme maximum pro snížení možností úrazu v lomech.

Snažíme se předcházet úrazům jak častým školením pracovníků, tak i kontrolami a aplikací bezpečnostních prvků v lomech. Přispívá k tomu i inovace strojů, kdy jsou ty nově nakupované lépe zabezpečeny proti hluku, prašnosti i možnosti úrazu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.colas.cz


Fotogalerie
Kamenolom KřovíKamenolom Císařský

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (113x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (76x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (71x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice