KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Lomy: kompletní servis pro naše klienty je samozřejmost

Lomy: kompletní servis pro naše klienty je samozřejmost

Publikováno: 21.8.2017
Rubrika: Zajímavosti

Pod značkou COLAS v závodu Lomy působí dvanáct kamenolomů; osm z nich je na Vysočině, čtyři provozy jsou vzdálenější. V současné době vyrábíme kolem dvou a půl milionu tun kameniva. Zhruba pětinu ho spotřebují vlastní stavby COLASu, externími zákazníky jsou pak hlavně stavební firmy. Klasikou sortimentu bylo a zůstává kamenivo pro všechny třídy běžných komunikací včetně dálnic, ale i pro lesní a polní cesty. V nabídce máme i specializované produkty jako drážní štěrk pro společnosti, které se zabývají výstavbou železnic a kolejových tratí, i kamenivo pro vodní stavby. Vše samozřejmě v patřičné kvalitě a s náležitou certifikací a doklady. Vyrábíme a prodáváme též materiály na zimní posyp komunikací nebo na zásypy vodovodů, kanalizací a podobně.

Prvořadá je pro nás péče o klienty od objednávky materiálu až po jeho dopravu i na relativně vzdálená místa spotřeby. Velcí i malí odběratelé vědí, že se na nás mohou spolehnout, že naše služby jsou komplexní a na adekvátní úrovni.

KOMPLETNÍ SERVIS

Našimi zákazníky nejsou jen velké firmy, ale i drobní odběratelé. Dokážeme jim poradit, konzultovat jejich požadavky a doporučit výběr vhodného materiálu, například na nájezdy před domy a další drobné stavby. Velice důležitým prvkem v rámci konkurenceschopnosti a zároveň velkou službou pro zákazníky je doprava kameniva až na místo spotřeby. V současné době prodáváme s dopravou přes 70 % materiálu, přičemž zvládáme organizaci dopravy i na velké stavební akce. Cestou najímání smluvních dopravců tak zákazníkům zajišťujeme kompletní servis. Nejsme samozřejmě jediní, je to trend dnešní doby – ale je to důležitá individuální služba pro naše zákazníky.

V našich lomech vyrábíme drcené kamenivo od nejmenších frakcí až po velký lomový kámen, děláme i speciální směs MZK pro technologii mechanicky zpevněného kameniva, která se používá do podkladních vrstev komunikací. Jde o přesně definovanou směs různých frakcí kameniva doplněných podle přesné receptury určitým množstvím vody. V řadě oblastí jsou lomy COLAS jedním z mála provozů, které jsou schopny tuto směs namíchat. V některých provozech prodáváme doplňkový sortiment nakupovaný od různých dodavatelů, jako jsou písky nebo vymývané oblázky, s oblibou používané maloodběrateli.

JAKÉ ZÁMĚRY MÁ OBLAST KAMENOLOMŮ DO BUDOUCNA?

V rámci společnosti COLAS je trendem rozvoj přeshraniční spolupráce. Snahou příhraničních lomů je v současné době s ohledem na dopravu a vzdálenost expandovat a dodávat materiály do Rakouska a do Německa. S Rakouskem to již v některých oblastech funguje velice dobře. Z lomu Tasovice dodáváme kamenivo například na obchvaty a výstavbu dálnic. Toto vysoce kvalitní kamenivo je v Rakousku velmi žádané. S Německem jsme zatím ve fázi mapování terénu, snažíme se navázat užší spolupráci.

Někteří zákazníci také speciálně vyžadují materiály z konkrétních lomů pro jejich specifické vlastnosti. Ty jsou způsobeny příměsí určitých minerálů, které se v daném ložisku nacházejí.

Například v kamenolomu Čenkov těžíme velmi žádanou horninu spilit. Jde o nesmírně tvrdý a abrazivní materiál, který je proto velmi žádaný, na druhou stranu zde máme výrobní náklady o poznání vyšší než v ostatních lomech.

V kamenolomu Tasovice na Znojemsku zase těžíme nafialovělou nebo narůžovělou horninu – devonský pískovec. V portfoliu máme zákazníky, kteří si speciálně pro něj jezdí. V minulosti jsme například měli již mnohokrát objednávku z Arcibiskupského zámku v Kroměříži, kde speciálně tuto horninu s tímto odstínem používají na vysypávání cest v zámeckých zahradách.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.colas.cz


Fotogalerie
Lom MirošovLomy: kompletní servis pro naše klienty je samozřejmost

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (113x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (76x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (71x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice