KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    Lidé z Prahy 6 si stěžují na objížďku způsobenou stavbou Blanky

Lidé z Prahy 6 si stěžují na objížďku způsobenou stavbou Blanky

Publikováno: 6.2.2011, Aktualizováno: 18.2.2011 10:39
Rubrika: Tunely

Obyvatelé Prahy 6 si stěžují na objížďku v ulici Myslbekova, která je způsobena výstavbou tunelového komplexu Blanka. Podle nich jsou v místě překračovány limity NO2. Zástupce obyvatel Ondřej Bojar na posledním jednání výboru dopravy žádal o přesun prostředků na dostavbu Blanky tak, aby byla stavba v této oblasti dokončena co nejdříve. Výbor ale jeho žádosti nevyhověl.

Kvůli stavbě Blanky je uzavřena část Patočkovy ulice. Řidiči, kteří vyjíždějí ze Strahovského tunelu, proto musí místo objíždět po Myslbekově ulici.

Praha má letos na výstavbu Blanky asi čtyři miliardy, což je zhruba poloviční částka než v minulých letech. Náměstek primátora Karel Březina (ČSSD) už dříve uvedl, že kvůli snížení finanční částky se stavba této části městského okruhu prodlouží. Stavba měla být původně hotova na konci roku 2012.

Protáhne se zřejmě také napojení Blanky na Strahovský tunel, kvůli kterému je v oblasti Malovanky v současnosti objížďka. Podle Bojara by na dokončení tohoto úseku v letošním roce stačilo asi 1,1 miliardy korun, v rozpočtu je ale asi polovina. Podle Bojara to znamená prodloužení objížďky o další rok.

Sdružení pro podporu zeleně a ovzduší v Praze 6, které místní obyvatele zastupuje, kvůli objížďce začalo samo měřit hodnoty NO2 v ovzduší. "Ovzduší a životní prostředí v okolí Malovanky je v důsledku probíhající stavby tunelu Blanka a mimoúrovňové křižovatky Malovanka v katastrofálním stavu," tvrdí na svých webových stránkách sdružení. Podle Bojara jsou limity pro NO2 dlouhodobě překračovány. Navíc podle sdružení objížďku i přes zákaz využívají nákladní automobily, které vyvážejí vytěžený materiál ze stavby.

"Navrhujeme omezení rozpočtu na jiných částech stavby, které nemají takový vliv na zdraví obyvatel," řekl Bojar. Navrhoval ubrat finance například na výstavbu Trojského mostu nebo na technologické vybavení tunelů a tyto peníze přesunout na dostavbu napojení Strahovského tunelu. Za přesun peněz se na výboru přimlouvala i zastupitelka Prahy 6 Petra Kolínská (SZ). Členové výboru dopravy ale jejich žádosti nevyhověli.

Tunelový komplex Blanka se začal stavět v roce 2007. Stavební práce měly Prahu stát 21,2 miliardy korun, technologie dalších 4,5 miliardy korun. Konečná částka se podle Březiny ale určitě navýší, během výstavby byla mimo jiné zvýšena DPH.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Diskuse

Lidé z Prahy 6 si stěžují na objížďku způsobenou stavbou Blanky

Jak nedýchat smog
Nedávno jsem poprvé slyšela o stavebních materiálech, které umí čistit vzduch od smogu. Jmenuje se to TX Active. Dala bych sem link, ale asi by ho stejně smazali, tak si...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 18.2.2011 12:09vstup do diskuse >>

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (122x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Nejdelší železniční tunel Březno v provozu (84x)
Zhruba před rokem byla zprovozněna na železniční trati Praha – Chomutov v traťovém úseku Březno u Chomutova &ndash...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (44x)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice