KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Laboratoř řízení a modelování dopravy na Fakultě dopravní ČVUT v Praze

Laboratoř řízení a modelování dopravy na Fakultě dopravní ČVUT v Praze

Publikováno: 3.8.2011
Rubrika: Zajímavosti

Činnost Laboratoře řízení a modelování dopravy na Fakultě dopravní ČVUT byla slavnostně zahájena 7. prosince 2010. Laboratoř vznikla za přispění Fakulty dopravní ČVUT a skupiny společností ELTODO. Cílem je především podpoření výukových a výzkumných aktivit Fakulty dopravní s úzkým navázáním na soukromý sektor. Oficiálnímu založení laboratoře předcházela dlouhodobá spolupráce mezi skupinou společností ELTODO a Fakultou dopravní ČVUT.

Ústav řídicí techniky a telematiky na Fakultě dopravní ČVUT se dlouhodobě věnuje problematice řídicích systémů. Laboratoř řízení a modelování dopravy má potenciál zabývat se ověřováním řídicích systémů na pozemních komunikacích za pomoci simulačních programů VISSIM, AIMSUN a OmniTrans. Simulační prostředí umožňuje kromě vlastních analýz dopravy a přehledné vizualizaci v 2D i ve 3D, a samozřejmostí jsou tabulkové výsledky pro možné další zpracování a interpretace výsledků do grafů. Ve výukové i výzkumné činnosti je snahou hledání optimálních modelů řízení v městské i dálniční síti, neboť na neustále rostoucí dopravu je nutné hledat vhodné metody, které budou aplikovatelné v praxi i ve spolupráci s dalšími organizacemi i ústavy v rámci Fakulty dopravní.

Laboratoř řízení a modelování je vybavena zařízením a počítači, které poskytla skupina společností ELTODO. Součástí vybavení je moderní dopravní řadič křižovatky SITRAFFIC C940, ke kterému bylo dodáno řídicí tablo, skládající se z LED diod a magnetických detektorů, které slouží pro simulaci nároku z jednotlivých řízených směrů křižovatky. Na samostatném sloupku jsou umístěna návěstidla se 40V LED technologií, videodetekcí a chodeckým tlačítkem pro věrné testování řízení v rámci studentských projektů. Byly dodány i počítače, které jsou vybaveny SW pro dopravní modelování, ovládání videodetekce, nahrávání SW do řadiče a jeho testování pro různé způsoby řízení na rozdílných typech křižovatek.

Návrhy nových algoritmů řízení podpořené objektivitou modelového návrhu za účasti odborníků z vysokých škol a praktických zkušeností firem může významně pomoci posunout udržitelnost dopravy. Pracoviště umožní studentům zapojit se do aktivit u nás i v zahraničí v oboru Automatizace a informatika a zejména v rámci nově otevřeného oboru Inteligentní dopravní systémy na Fakultě dopravní. V rámci oborů na Fakultě dopravní bude možné řešit úkoly a úlohy v bakalářském, v magisterském i v doktorském studiu. Mezi prvními úlohami budou k řešení dva granty poskytované Technologickou agenturou ČR v rámci podpory aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA na projektech „Zelený tunel“ a „Nové metody pro řízení dopravy v kongescích v intravilanánu“, jejichž spoluředitelem bude Fakulta dopravní ČVUT, kde zodpovídajícím řešitelem bude právě Laboratoř řízení a modelování dopravy v kooperaci s dalšími organizacemi.

Základní body o Laboratoři řízení a modelování dopravy je možné nalézt na internetových stránkách www.lss.fd.cvut.cz/ustav/laboratore/laborator-rizeni-a-modelovani-dopravy/laborator-rizeni-a-modelovani-dopravy.

Laboratory of Transport Management and Modelling at the Faculty of Transport Sciences of CTU in Prague
Activity of the laboratory of Transport Management and Modelling at the Faculty of Transport Sciences of CTU was officially launched on December 7, 2010. Laboratory was established with the financial contribution of the Faculty of Transport Sciences of CTU and the group of companies ELTODO. The purpose is mainly the support of educational and research activities of the Faculty of Transport Sciences with close connection to private sector.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Vybavení laboratořeUkázka výstupu ze simulace

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (113x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (113x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice