KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Kroměřížský most Karla Rajnocha čeká rekonstrukce

Kroměřížský most Karla Rajnocha čeká rekonstrukce

Publikováno: 24.6.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:57
Rubrika: Aktuality

Zásadní rekonstrukce čeká v následujících měsících kroměřížský most Karla Rajnocha, kterým silnice III 36733 - 1 překonává řeku Moravu. Jediný silniční most ve městě spojující pravý a levý břeh této řeky je ve značně nevyhovujícím technickém stavu. Opravy mostu si od začátku července 2008 vyžádají jeho částečnou a od začátku září úlpnou uzavírku pro motoristy. „Od 1. července povede objízdná trasa po novém dálničním obchvatu Kroměříže, i když zatím jen ve dvou pruzích,“ informuje Martin Račanský ze společnosti Skanska.

Stavbu v ceně bezmála 40 milionů korun dokončí společnost Skanska v dubnu roku 2009, již od konce listopadu letošního roku však bude most plně průjezdný. Investorem projektu je Ředitelství silnic Zlínského kraje, 85 procent nákladů hradí Evropská unie, část prostředků poskytl Zlínský kraj.

„Most pochází z roku 1954, od té doby nebyl opravován. Nosná konstrukce je poškozená vlivem zatékání porušenou izolací. Navíc tudy projede až 16 tisíc aut denně, takže most se nachází v havarijním stavu. Na sedmibodové škále dosáhl stupně 5, což znamená špatný,“ uvádí Martin Račanský ze společnosti Skanska DS.


Kroměříž - vyznačená objížďka

V první fázi projektu probíhají v těchto dnech přeložky inženýrských sítí pod řekou Moravou. Práce na opravách budou s výjimkou státních svátků začínat denně v šest hodin ráno, skončí vždy v 18 hodin. Stavbaři Skanska postupně odstraní stávající mostní svršek, tedy odvodňovače, záchytná zařízení, římsy a povrch vozovky včetně hydroizolace a dilatačních závěrů. Následně upraví povrch nosné konstrukce vyrovnávacím betonem, pokladou novou izolaci, římsy, zábradlí, dilatační závěry a osadí nové odvodňovače. Nosná konstrukce bude v prvním a třetím poli zesílena nalepením externí výztuže.

„Během rekonstrukce odstraníme celou vrchní část mostu, poklademe novou izolaci, zesílíme nosnou konstrukci pomocí vnějších výztuží, následně dostane most nový povrch a pro pěší vzniknou nové dlážděné chodníky a zábradlí,“ upřesňuje Martin Račanský ze společnosti Skanska DS.

Dopravní omezení během oprav a objízdné trasy
Od 25. června bude most průjezdný pouze v jednom jízdním pruhu v každém směru, do částečného provozu bude uveden dálniční obchvat D1 na severu Kroměříže, kudy povede objízdná trasa. Od úterka 1. září bude most zcela uzavřen pro osobní i nákladní dopravu. Až do konce listopadu 2008 bude střídavě jednosměrně průjezdný pouze pro autobusy, vozy záchranného systému a vozidla s konstrukční rychlostí menší než 80 km/hod. Rovněž k 1. červenci bude do plného provozu uvedena mimoúrovňová křižovatka na západě stavby dálničního obchvatu Kroměříže

Od 1. září bude probíhat oprava levé části mostu, k témuž datu bude zprůjezdněný celý úsek D1 tvořící obchvat Kroměříže, ve všech čtyřech pruzích. Od konce listopadu 2008 bude automobilový provoz na mostě Karla Rajnocha zcela obnoven. Během celé doby rekonstrukce bude most průchozí pro pěší, a to střídavě vždy po jedné straně, v závislosti na postupu prací.

Základní údaje:
Název: Silnice III 36733 - 1 Kroměříž, rekonstrukce mostu Karla Rajnocha
Lokalita: město Kroměříž, Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic Zlínského kraje
Projektant: DSING
Zhotovitel: Skanska DS
Doba výstavby: červen 2008 – duben 2009
Zprůjezdnění: listopad 2008
Cena: 38.394.345 Kč bez DPH
Financování: Evropské fondy (85 % uznatelných nákladů)
státní dotace (5 %)
Zlínský kraj (10 %)

Technické údaje:
Délka přemostění: 68,255 m
Délka mostu: 73,81 m
Světlost polí kolmá: 17,50 + 28,92 + 17,50 m
Světlost polí šikmá: 18,01 + 29,675 + 18,01m
Rozpětí polí: 19,15 + 31,00 + 119,16 m
Šikmost mostu: levá 84,771 + 84,860 g
Šířka mezi obrubníky: 10,75 m
Šířka chodníků: levý chodník 3,75 m
pravý chodník 3,40 m
Šířka mostu: 4,65 + 10,75 + 4,30 = 19,70 m
Výška mostu nad terénem: 8,49 m
Volná výška na mostě: neomezená
Stavební výška: 2,00 m
Plocha nosné konstrukce mostu: 73,81 x 19,70 = 1.454,06 m2

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálnicemi se mají stát železniční koridory (52x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (45x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice