KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Křižovatka u Doubravic má novou podobu, řídí ji semafory!

Křižovatka u Doubravic má novou podobu, řídí ji semafory!

Publikováno: 22.5.2018
Rubrika: Zajímavosti

Policie ČR vyhodnotila křižovatku silnice I/36 se silnicí III/3239 jako nehodovou. Nepřehledná křižovatka, kde došlo i ke smrtelnému zranění, se proto změnila. Provoz tu nově řídí semafory. Úprava křižovatky byla hrazena z dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Stavba byla započata v květnu minulého roku a v říjnu byla dokončena. Zhotovitelem této stavby byla společnost Skanska. Součástí křižovatky bylo umístění semaforů, které mají za úkol zlepšení průjezdnosti dopravy na této křižovatce. Byly také upraveny autobusové zastávky. Nezapomnělo se ani na chodce a cyklisty, zajistilo se bezpečné místo pro přecházení i na přilehlou cyklostezku. Křižovatka je ve tvaru T a silnice III. třídy, která se na ni napojuje, je poměrně exponovaná, protože v letních měsících je zde silný rekreační prostor. Lidé přes tuto komunikaci jezdí na písníky na Hrádek a je tam také pískovna v Dolanech, která také generuje velké množství dopravy. Více ke stavbě této křižovatky prozrazuje ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec: „Tato křižovatka se dělala tak, aby se nehodovost v tomto místě zmírnila nebo odstranila. Stavba zasahovala do majetku dalších dvou vlastníků, města Pardubice a státu. Toto místo je specifické tím, že v prostoru této křižovatky se nachází autobusová zastávka, cyklostezka a je tam zároveň výjezd silnice III. třídy. Tuto stavbu lze považovat za nulovou etapu průmyslové silnice, která bude napojovat průmyslovou zónu Semtín na silnici I/36 na Nové Město nad Cidlinou a Holice a I/37 Hradec Králové a Chrudim. Je technická představa, že průmyslová zóna bude napojena právě na tyto silnice a tím, že z tohoto místa bude vícečetný přípojný bod na evropskou silniční síť. Také tady vznikne nová silnice, která napojí Trnovou přes Fáblovku na okružní křižovatku na Dubinu. Třetí propojení je po silnici I/36 kolem nádraží, kde má být vystavěna plnohodnotná mimoúrovňová křižovatka Palackého a po rychlodráze se budeme moci dostat až na Dašickou ulici, kde v rámci přivaděčů vznikne nová silnice od Starzóny s obchvatem Zminného a obchvatem Dašic na napojení D35. To je také součást Pardubické dopravní soustavy. Na silnici I/36, která vede z Pardubic na Lázně Bohdaneč a silnice I/37, která je spojnicí Pardubice – Hradec Králové vznikne v režii Ředitelství silnic a dálnic nová mimoúrovňová plnohodnotná křižovatka, která toto místo propojí a výrazně vylepší nájezd na silnici I/36 ve směru od Hradce Králové a od Chrudimi.“

Tato stavba se dostala do nominace soutěže „Dopravní stavby Pardubického kraje“. Vyhlášení této soutěže proběhne 17. dubna 2018 na zámku v Pardubicích.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Křižovatka DoubraviceKřižovatka DoubraviceKřižovatka Doubravice

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (113x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (75x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (71x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice