KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Bezpečnost    Křižovatka smrti u Bezměrova na Kroměřížsku bude lépe označena

Křižovatka smrti u Bezměrova na Kroměřížsku bude lépe označena

Publikováno: 23.8.2011, Aktualizováno: 7.9.2011 08:55
Rubrika: Bezpečnost

Nebezpečná křižovatka u Bezměrova na Kroměřížsku, která je častým místem vážných dopravních nehod, bude zřejmě ještě v podzimních měsících nově označena. Řidiče zde například při výjezdu z vedlejší silnice čeká instalace značek 'STOP, Dej přednost v jízdě' či barevně odlišený drsný povrch vozovky. V budoucnu nelze vyloučit ani přebudování křižovatky, kde v červenci zahynuli tři lidé, na kruhový objezd.

Nedaleko Bezměrova se kříží někdejší hlavní silnice, cesta z Kroměříže na Brno, s dálničním přivaděčem na D1 od Kojetína. Po otevření dálnice na podzim roku 2008 se zde měnila přednost, stávající hlavní komunikace se stala vedlejší a dálniční přivaděč je nyní hlavní silnicí. Za dva a půl roku se však křižovatka stala noční můrou záchranářů, kteří zde vyjížděli téměř ke čtyřem desítkám často závažných dopravních nehod.

Podle europoslankyně Olgy Sehnalové (ČSSD), která je členkou výboru pro dopravu a cestovní ruch Evropského parlamentu a změny na křižovatce iniciovala, utrpělo v místě při nehodách 55 osob zranění a vznikla zde škoda za asi 60 milionů korun. Vyvrcholením černé série byla nehoda z letošního 8. července, kdy v troskách Škody Felicia po střetu s dodávkou zahynuli tři lidé.

Podle Pavla Skládaného z Centra dopravního výzkumu, který je autorem studie nehodovosti na bezměrovské křižovatce, zde řidiči bourají ze dvou hlavních důvodů. Jedna skupina zneužívá odbočovací pruhy doleva a jimi objíždí doprava odbočující automobily. Dalším důvodem častých kolizí je takzvaná 'psychologická přednost', kdy si řidiči nezvykli na změnu značení.

"Dalším faktorem, který se podílí na nehodovosti, je obecné nedodržování snížené rychlosti. Křižovatka je příliš komfortně uspořádaná, řidiči tam mnohdy lítají rychlostí i přes 100 kilometrů za hodinu. Nehody pak stojí za to. Nehodovost je zde desetinásobně nad nehodovým kritériem," uvedl Skládaný s tím, že nejlepším řešením by bylo přebudování křižovatky na kruhový objezd.

Podle Ladislava Axlera z odboru dopravy krajského úřadu se v nejbližší době chystají pouze změny dopravního značení. Kromě výše zmíněných opatření budou například zrušeny odbočovací pruhy doleva na vedlejší komunikaci od Brna i od Kroměříže, zkráceny odbočovací pruhy na hlavní silnici, od dálnice i od Kojetína, přidána bude i takzvaná opticko-akustická brzda, bílé pruhy napříč vozovkou navýšené o sedm milimetrů.

"Některé dopravní značky budou odstraněny, jiné přidány. Co se rychlosti týče, od Kroměříže je na vedlejší silnici rychlost před křižovatkou snížena na 50 km/h. Od Ivanovic byla 70 km/h, nově bude i tam 50 km/h. Na dálnici zůstává snížení na 70 km/h," popsal Axler.

Podle Karla Kočíba ze zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) budou zmíněné změny realizovány zřejmě do konce roku. ŘSD také do konce roku hodlá zpracovat studii proveditelnosti malé okružní křižovatky. "Ukáže nám technické možnosti a spočítá předpokládané náklady," uzavřel Kočíb.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Kategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čelKategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čel (41x)
Problematika snižování účinků nárazů na cestující při dopravní nehodě se dosud řešila převážně cestou optimalizace defor...
Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (33x)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“ (28x)
Co považujete z pohledu bezpečnosti ve stavební firmě za nejdůležitější?Stavebnictví je z pohledu bezpečnosti práce a vy...

NEJlépe hodnocené související články

Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (5 b.)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
Jihočeský kraj zkontroloval přejezdy, značky zarostla vegetace (5 b.)
Jihočeský kraj zkontroloval 245 železničních přejezdů na silnicích druhé a třetí třídy, u téměř poloviny z nich zjistil ...
Dobré osvětlení zvyšuje viditelnost na silnicích o 30 % a snižuje možnost vzniku dopravních nehod (5 b.)
Z dopravních statistik vyplývá, že se během letních měsíců setkáváme s výrazným nárůstem nehodovosti. V průběhu června a...

NEJdiskutovanější související články

(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR (1x)
V dubnu 2009 zahajuje Ministerstvo dopravy ČR ve spolupráci s Českým sdružením obětí dopravních nehod a Organi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice