KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Křižovatka Hlinky se stala stavbou roku Jihomoravského kraje

Křižovatka Hlinky se stala stavbou roku Jihomoravského kraje

Publikováno: 27.4.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:22
Rubrika: Aktuality

Minulý týden v Brně na Stavebních veletrzích byly oceněny nejzdařilejší stavby, které během uplynulého roku vyrostly v jihomoravském regionu. V kategorii dopravních staveb se na první příčce umístil jeden z největších dopravních projektů v Brně, mimoúrovňová křižovatka Hlinky. Cenu za třetí místo si odnesla stavba brněnské lávky pro pěší přes řeku Svratku. Na obou projektech se podílela společnost Skanska DS.

Do šestého ročníku soutěže Stavba roku Jihomoravského kraje bylo přihlášeno 39 projektů v několika kategoriích. Z nich odborná porota, v jejímž čele stanul děkan brněnské stavební fakulty Petr Štěpánek, vybrala šest, které se mohou pyšnit titulem Jihomoravská stavba roku. Mezi nimi je například sídlo Moravského zemského archivu či kampus Masarykovy university.

„Celá stavba křižovatky Hlinky trvala déle než tři roky a probíhala v podstatě bez přerušení provozu. Tento fakt, i to, jak se výstavbu tohoto komplikovaného díla po celou dobu dařilo koordinovat ve všech jeho částech, ocenila i odborná porota. Titul stavby roku patří všem zúčastněným – architektům, projektantům i stavbařům,“ říká Petr Homolka ze společnosti Skanska DS.

Křižovatka Hlinky
Křižovatka Hlinky

MÚK Hlinky
Křižovatka po svém dokončení zefektivnila dopravní spojení v jihozápadní části Brna a umožnila plynulejší průjezd po velkém městském okruhu (VMO). Hlavní částí celého projektu je přemostění ulic Bauerova a Žabovřeská mimoúrovňovým křížením ulic Hlinky a Pisárecká a nový tunel v délce 300 m, který vede dopravu po velkém městském okruhu směrem na Žabovřesky. Stavbu v hodnotě 2,6 miliardy korun vybudovalo Sdružení MÚK Hlinky, jehož členy byly Skanska DS a OHL ŽS, od konce roku 2003 do června 2007. Investorem stavby bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury a Statutární město Brno.

Lávka Brno
Lávka přes Svratku

Lávka přes Svratku
Nová lávka pro pěší a cyklisty usnadňuje přístup od autobusového a vlakového nádraží ke komplexu administrativních budov Spielberk Office Centre v Heršpické ulici. Tři metry širokou, designově i technicky zajímavě řešenou lávku postavila společnost Skanska DS od dubna do září roku 2007.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (53x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (42x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice