KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Konsorcium PORR získalo největší zakázku na výstavbu tunelů v dějinách Rakouska. Finanční objem zakázky: přibližně 1 mld. EUR.

Konsorcium PORR získalo největší zakázku na výstavbu tunelů v dějinách Rakouska. Finanční objem zakázky: přibližně 1 mld. EUR.

Publikováno: 18.4.2018
Rubrika: 2018, Tunely

Princip nejlepšího uchazeče o nabídku na realizaci úpatního Brennerského tunelu se společnosti PORR osvědčil: Společně se svojí dceřinou společností Hinteregger, kterou získal v loňském roce a italskými joint venture partnery, získali zakázku na nejrozsáhlejší projekt výstavby tunelu v celé historii Rakouska: úsek stavby H51 mezi obcemi Pfons a Brenner dosahuje délky přibližně 18 km. Pod vedením společností PORR/Hinteregger budou práce zahájeny počátkem léta 2018. Dokončení stavby je plánováno na rok 2024. Finanční objem této zakázky se pohybuje kolem 1 mld. EUR.

„Pověření realizací největšího projektu na výstavbu tunelu v Rakousku pokládáme za ocenění našich odborných kvalit. Rozsah projektu, prováděného v proměnlivých geologických podmínkách, s omezeným prostorem pro zařízení staveniště je velkou výzvou. U náročných projektů velkého rozsahu, jako například při výstavbě trasy metra „Green Line“ ve městě Dauhá jsme dokázali, že jsme schopni zvládnout i nanejvýš komplikované úkoly ve sjednaném termínu a kvalitě - současně s dodržením rozpočtu. Při výběrovém řízení na úpatní tunel Brenner to určitě hovořilo v náš prospěch“, sdělil CEO společnosti PORR Karl-Heinz Strauss.

Úsek stavby H51 zahrnuje vybudování dvou tubusů tunelu mezi obcemi Pfons a Brenner, realizaci asi devíti kilometrů průzkumných štol, vybudování nouzových odstavných ploch a tunelové propojky u obce St. Jodok. Oba jednokolejné hlavní tubusy tunelu budou realizovány především pomocí razících štítů o průměru 10,37 m – tímto způsobem může ražba tunelové trasy dosáhnout rychlosti až 30 m za den. Ražba průzkumné štoly bude prováděna hornickým způsobem pomocí trhacích prací se zajištěním ostění stříkaným betonem. Kompletní přísun materiálu bude zajišťován jedinou přístupovou štolou.

Společnost PORR má zkušenosti s ražbou více než 600 km tunelů a pro výstavbu Brennerského úpatního tunelu již zajišťovala ražbu několika průzkumných a přístupových štol.

Všechna data a fakta ve zkratce:

  • Název projektu: Stavební úsek BBT H51 Pfons-Brenner
  • Objednatel: Brenner Basistunnel Gesellschaft (BBT SE)
  • Sdružení: PORR Bau GmbH, G. Hinteregger & Söhne Baugesellschaft m.b.H., Società Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A., Itinera S.p.A
  • Doba výstavby: 74 měsíců
  • Typ projektu: Projektová dokumentace a výstavba
  • Hodnota zakázky: cca. 966 mil. EUR
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Obchvat Českých Budějovic začneme stavět v záříObchvat Českých Budějovic začneme stavět v září (78x)
Po Praze jsou České Budějovice druhým nejzacpanějším městem pro automobilovou dopravu. Náměstek primátora Českých Budějo...
Dálnice D3, úsek Usilné Hodějovice, tunel Pohůrka (76x)
Tunel Pohůrka je součástí stavby úseku dálnice D3 0310/I Úsilné – Hodějovice, který svými návrhovými parametry respektuj...
Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (74x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“„Založili jsme 300 staveb bez reklamací a řadu z nich v extrémních podmínkách také pro SŽDC“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Jiří Benda, majitel společnosti BENDA TRADE s. r. o. „Ze stavby odcházíme až poté...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice