KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Konference Transport 2007 byla víc než pracovní

Konference Transport 2007 byla víc než pracovní

Publikováno: 11.12.2007, Aktualizováno: 23.11.2008 21:28
Rubrika: Aktuality

Letošní, v pořadí už 11.ročník mezinárodní konference „Transport 2007“, která se uskutečnila koncem listopadu v ostravském Hotelu Atom, byl mimořádně pracovní. Její doprovodnou součástí bylo totiž i setkání s obyvateli a starosty obcí, kterých se přímo dotkne stavba přeložky silnice I/11 v úseku Třanovice-Nebory-Oldřichovice-Bystřice, jež je pro další rozvoj Moravskoslezského kraje nezbytná. Přímo na Třinecko za občany zavítali zástupci ministerstva dopravy, kraje i místních samospráv.

Jak na tiskové konferenci informoval novináře generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian, problémem této důležité stavby nejsou finanční prostředky, ale výkupy pozemků a rodinných domků. Lidem, kteří v souvislosti s výstavbou přeložky I/11 o své pozemky a domky zřejmě přijdou, se postup úřadů a státních orgánů nelíbí i z toho důvodu, že ceny za výkupy pozemků nejsou na celé trase jednotné. Někde nabízí stát za metr čtvereční 60 korun, jinde i dvakrát tolik. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač lidem slíbil, že vyvolá jednání s ministerstvem financí, aby ceny sjednotilo.


Konferenci Transport 2007 zahájil hejtman Moravskoslezského
kraje Evžen Tošenovský.

Předseda přípravného výboru ke stavbě přeložky I/11, generální ředitel Třineckých železáren Jiří Cienciala uvedl, že tuto důležitou komunikaci prosazuje už devět let. Hotova měla být dokonce už v roce 2006 a podle jeho vyjádření včera už bylo pozdě. Stará, kapacitně silně vytížená silnice je velice nebezpečná, téměř denně jsou zde vážné dopravní nehody.

Starosta obce Bystřice Ladislav Olšar přiznal, že občany dotčených obcí zajímá především to, jak budou probíhat vlastní výkupy pozemků a nemovitostí. Lidé potřebují jistotu, zajistit si nové bydlení. Chtějí vědět, kdy dojde k uzavírání smluv. To ale náměstek ministra dopravy Jiří Hodač nedokázal odhadnout, prý jed to záležitost jednoho, dvou let. Stát bude muset řešit individuální rozdíly, na trase totiž jsou místa, kde povede silnice středem pozemků a stát tedy vykoupí jenom jejich část. Ale pro občany budou zbývající plochy, rozdělené vozovkou, také k ničemu.

Na trase Třanovice-Nebory-Oldřichovice-Bystřice byl v posledních letech zaznamenán pětinásobný nárůst dopravy, především kamiónové. A to ještě není v provozu automobilka Hyundai v blízkých Nošovicích, která má produkovat na 300 tisíc osobních automobilů ročně. Náměstek ministra průmyslu a obchodu Robert Szurman, hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský i jeho náměstek Pavol Lukša, který má na starost právě dopravu, se shodli, že přes všechna úskalí je nutné co nejdříve najít shodu a začít stavět. V nejbližších dnech proběhnou jednání zástupců České a Slovenské republiky o pokračování trasy I/11 za hranicemi, k tomu hovořil na konferenci Transport 2007 Slovenské správy cest Ivan Hlavoň, který seznámil účastníky s trasou silnice, která povede Žilinským a Trenčianským krajem. K probíraným tématům patřila i dostavba dálnice D 47 a polské autostrády A 1, modernizace III. železničního koridoru, rychlostní komunikace R48 a další stavby. Doprovodnou akcí bylo také zasedání skupiny zástupců Evropské unie k postupu výstavby koridoru Skandinávie, Balt, Terst.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (58x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice