KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Konference „Bezpečná dopravní infrastruktura, její odolnost v mimořádných situacích a řízení rizik“

Konference „Bezpečná dopravní infrastruktura, její odolnost v mimořádných situacích a řízení rizik“

Publikováno: 4.11.2009
Rubrika: Zajímavosti

V letošním roce již počtvrté a opět ve větším rozsahu než v předcházejících letech proběhne v Masarykově koleji v Praze Dejvicích mezinárodní konference zabývající se bezpečnou dopravní infrastrukturou. Tato akce se v minulých letech poměrně rychle stabilizovala a zabydlela v programu stálých akcí na poli dopravy a její bezpečnosti. Pořadatelem je firma CityPlan, spol. s r. o., která již více než 17 let působí v oblasti dopravy, dopravního inženýrství, dopravního projektování, dopravního plánování, ekonomiky a bezpečnosti dopravy.

Oproti předchozímu ročníku doznává akce dvou významných změn – s ohledem na rozsah a množství přednášejících bude konference poprvé ve své historii konána jako dvoudenní (v plném rozsahu obou dní) a název letošního ročníku je oproti předchozím mírně změněn. Změnu názvu představuje obměna slova „analýza“ za slovo „řízení“. Doba již značně pokročila a od předchozích ročníků je třeba rizika řídit, nikoli pouze analyzovat – proto si pořadatel akce dovolil upravit její název s ohledem na tuto skutečnost.

Letošní ročník se bude konat ve dnech 24.–25. listopadu, což odpovídá již pravidelnému pořádání této akce v předvánočním čase. Místo konání i tematický půdorys zcela navazují na předchozí ročníky, záštitu nad celou akcí převzala i v letošním roce celá řada významných osobností z oblasti dopravy. Význam letošního ročníku podtrhuje záštita a přislíbená účast ministra dopravy České republiky – Ing. Gustáva Slamečky, MBA. Stejně jako v předchozích ročnících se akce koná pod záštitou generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic ČR a opětovně také hejtmana Středočeského kraje. Výše uvedené skutečnosti jsou pořadatelem akce vnímány velmi pozitivně, neboť jasně ukazují, že bezpečnost dopravy a zajištění odpovídající bezpečné dopravní infrastruktury je téma zcela apolitické a velmi aktuální pro všechny politické strany a odpovědné subjekty v České republice. Význam letošního ročníku podtrhuje také aktivní zájem a záštita celé akce primátorem hlavního města Prahy, v tomto roce poprvé. Vedle výše uvedených převzala záštitu nad celou akcí řada dalších významných osobností a organizací. Konference je i v letošním ročníku konána ve spolupráci s Ústředním automotoklubem ČR (ÚAMK ČR) a mezinárodní organizací EuroRAP (Evropský program hodnocení silnic). Jelikož tematika a význam akce má celorepublikový dosah, podařilo se domluvit v letošním roce užší spolupráci s dalším samosprávným celkem – Libereckým krajem. Jeho zástupci včetně osobní účasti radního pro dopravu za Liberecký kraj vystoupí se zajímavými příspěvky v programu konference. Liberecký kraj je v letošním ročníku spolu s krajem Středočeským, hlavním městem Prahou a výše uvedenými Ministerstvem dopravy ČR a ŘSD ČR jedním z hlavních partnerů celé akce. Mediálními partnery se pro letošní ročník staly odborné dopravní časopisy Silnice Železnice a Dopravní inženýrství.

Konference o bezpečné dopravní infrastruktuře je již několik let definována stabilním a výstižným sloganem: „Bezpečná silnice zachraňuje životy“, který zcela vymezuje její obsahovou náplň. Pro ty, kteří se dosud nezúčastnili žádného z předchozích ročníků, vysvětluje konference skutečnost, že na vzniku a následcích dopravních nehod se podílí nejen řidič, ale i vozidlo a silnice. Bezpečná silnice může řadě nehod zabránit, nebo jejich následky zmírnit, a to nejen výstavbou bezpečných dálnic, ale i řadou nízkonákladových opatření. Opožďování ve výstavbě dálnic musí být v době ekonomické recese kompenzováno podstatně vyšší pozorností nízkonákladovým opatřením a důslednou implementací Evropské direktivy 2008/96/ES, o řízení bezpečnosti silniční infrastruktury, spolu s respektováním lidského faktoru při navrhování, údržbě a provozování silnic.

Půdorys jednotlivých přednáškových bloků je postaven na prezentaci výstupů výzkumných úkolů a dalších prací v projektování a posuzování bezpečných komunikací, zpracovaných odborníky firmy CityPlan, vystoupení zástupců organizace EuroRAP (Evropský program hodnocení silnic, sdružující autokluby jednotlivých států Evropy), přednáškách zástupců akademické obce a prezentacích zástupců jednotlivých složek Integrovaného záchranného systému (Policie ČR, HZS a ZZS). Význam složek IZS v problematice bezpečnosti dopravy podtrhuje rovněž velmi vstřícný a aktivní přístup a zájem jednotlivých zástupců, kteří přislíbili vystoupit s příspěvkem na této akci. Záštitu nad konferencí převzal rovněž ředitel Dopravní policie České republiky a ředitel Záchranné služby hlavního města Prahy.

Název konference nese právem označení mezinárodní, protože jsou i pro letošní ročník zajištěny příspěvky zahraničních kolegů. Pro letošní ročník jsou zajištěna vystoupení zástupců z Velké Británie, Spolkové republiky Německo a Slovenska. V rámci konference vystoupí rovněž další nezávislí a významní odborníci z oblasti dopravy – profesoři dopravních fakult, projektanti dopravních staveb, odborníci z dopravního výzkumu, pracovníci státní správy a pracovníci firem zabývajících se bezpečností silničního provozu. Rozmanitost přednášejících, zastupujících různé části dopravního spektra a rozdílné úhly pohledu na společnou problematiku, umožňuje konfrontaci odlišných názorových proudů a vzájemné pochopení základních principů, nástrojů a opatření, které můžou vést k významnému zvyšování bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích. Konference si rovněž klade za cíl přinést nové pohledy na bezpečnost silniční dopravy a infrastruktury, zejména z hlediska kritické infrastruktury a jejího ohrožení, nových technických i technologických možností pro zvyšování bezpečnosti dopravní infrastruktury, a seznámit se s nejnovějšími výsledky dopravních výzkumů.

Jelikož byl o účast na konferenci ve všech předchozích ročnících mimořádný zájem, přepokládá její pořadatel, že tomu tak bude i v tomto čtvrtém ročníku, a to i přes přetrvávající ekonomické a hospodářské problémy celosvětového rozsahu. Význam a důležitost akce je podpořena zařazením konference do seznamu akcí pořádaných v rámci programu celoživotního vzdělávání České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (ČKAIT – 2 akreditační body) a v letošním ročníku poprvé také do programu celoživotního vzdělávání České komory architektů (ČKA – 4 akreditační body).

Bezpečnost dopravy a dopravní infrastruktury představuje jedno z hlavních témat dnešního světa, jež významně ovlivňuje ekonomiku i celospolečenskou a geopolitickou stabilitu. Právě organizace akce takovéhoto rozsahu je jedním z hlavních nástrojů a přístupů, jak znázornit současnou kritickou situaci na síti silničních komunikací v České republice. Současně je jedním z nástrojů, jak oslovit širokou laickou veřejnost, aby apelovala na své volené zástupce a vyzvala je k nápravě tohoto stavu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (189x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (90x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (74x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice