KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Konference Asfaltové vozovky 2011 hostila téměř na 500 odborníků

Konference Asfaltové vozovky 2011 hostila téměř na 500 odborníků

Publikováno: 2.4.2012
Rubrika: Zajímavosti

Konference s mezinárodní účastí se uskutečnila ve dnech 22. a 23. listopadu 2011 po patnáctiměsíční přípravě ve společenském sále a souvisejících prostorách Kulturního domu Metropol v Českých Budějovicích. Akci pravidelně v dvouletém cyklu pořádá Sdružení pro výstavbu silnic Praha ve spolupráci s Českou silniční společností, sekcí Asfaltové vozovky. Organizačně konferenci zajišťuje PRAGOPRO JEKT, a. s., oddělení publikačních a školicích činností.

Na konferenci se celkem přihlásilo 477 delegátů. Účastníky z ČR většinou reprezentovali představitelé stavebních firem (259 delegátů), silniční zadavatelé a správci (45 delegátů), projektanti, dodavatelé silničních materiálů, strojů apod. (125 delegátů).

Ze zahraničí bylo přítomno cca 50 odborníků, a to převážně ze Slovenské republiky, dále z Rakouska, Německa, Polska, Maďarska, Litvy, Švédska, Francie, Itálie, Finska a Nizozemska.

Stalo se již tradicí, že i přes včasné pozvání vrcholových zástupců státní správy a předních pracovníků z oboru se konference setkává s jejich nezájmem a neúčastí.

Zahájení konference a úvodní odborné části programu se zúčastnili:

  • Mgr. Václav Mráz, Ministerstvo dopravy,
  • Ing. Josef Pešl, ŘSD ČR, ředitel Správy České Budějovice,
  • Ing. Karel Havlíček, SFDI, ředitel odboru řízení výdajů,
  • Ir. Egbert Beuving, technický ředitel EAPA,
  • Ing. Petr Mondschein, Ph.D., předseda sekce Asfaltové vozovky České silniční společnosti,
  • Ing. Petr Čížek, předseda Sdružení pro výstavbu silnic Praha,
  • Ing. Petr Svoboda, jednatel Sdružení pro výstavbu silnic Praha, který slavnostní část konference moderoval.

V navazující odborné části prvního bloku (ještě za přítomnosti celého předsednictva) seznámil Ing. Jaroslav Dostál delegáty s aktivitami Světové silniční asociace AIPCR v oblasti asfaltových vozovek v období 2007 až 2011 a následně doc. Ing. Václav Hanzík, CSc. s předpokládaným vývojem v oboru asfaltových vozovek v ČR a možnými přínosy konference AV ´11.

Přípravný výbor konference předpokládal, že přednesením těchto shrnujících příspěvků se dostane předním zástupcům oboru potřebných komplexních informací, což se však, vzhledem k jejich neúčasti, nepodařilo.

Po přestávce, během níž zástupci pořadatelů otevřeli doprovodnou výstavu, kde se různými formami prezentovalo celkem 47 firem, byl zahájen vlastní odborný program konference.

Lze konstatovat, že i přes původní obavy organizátorů, zda bude dostatečný zájem o účast na akci ze strany firem, byla konference Asfaltové vozovky 2011 úspěšná jak odborně, tak i organizačně. Po konferenci byly náměty z konference shrnuty do prohlášení organizátorů.

PROHLÁŠENÍ POŘADATELŮ KONFERENCE ASFALTOVÉ VOZOVKY 2011

  1. Finanční prostředky vynakládané na opravy a modernizaci pozemních komunikací v ČR neumožňují efektivně využívat dostupné technologie; zvyšuje se tak vnitřní zadlužení silniční infrastruktury.
  2. Přestože je dlouhodobě finančně podhodnocena údržba a opravy pozemních komunikací, bylo v polovině listopadu 2011 vyčerpáno vinou nedostatečné investorské přípravy pouze 54 % rozpočtu SFDI pro rok 2011.
  3. Správcům pozemních komunikací se dlouhodobě nedaří zadávat stavební práce citlivé na vhodné klimatické podmínky k realizaci ve stavební sezoně. Zadání (a provedení) prací v nevhodném ročním období nutí zhotovitele porušovat technické podmínky stanovené zadavatelem a má negativní dopady na kvalitu provedených prací. Realizace v nevhodném ročním období má za následek zvýšenou spotřebu energie a větší negativní dopad na životní prostředí. Dosud nebylo přijato žádné efektivní opatření k odstranění tohoto nepříznivého jevu, v této záležitosti nepomohlo ani zřízení SFDI. Řešení spočívá v přípravě veřejných soutěží na opravy po zimě ještě v předchozím roce. Rovněž je možné převést finance do dalšího účetního období, to má však za následek snížení výdajových rámců v následujících letech. V úvahu přichází rovněž posunutí účetního období do 30. června.
  4. Naprosto alarmující je nevyužití finančních prostředků v kapitolách určených pro přípravu staveb. V případě, že bude v budoucnosti k dispozici větší objem finančních prostředků na vlastní realizaci staveb, nebudou tyto stavby připraveny. To odporuje základním principům udržitelnosti, jak jsou požadovány Evropskou komisí.
  5. Představitelé Ministerstva dopravy ČR (dále MD) nevěnují dostatečnou pozornost technické problematice. V roce 2011 MD vůbec neprovádělo akualizaci zastaralých předpisů, nebyly vytvářeny předpisy nové, byla přerušena činnost Rady pro jakost OPK MD. Tím v zásadě přestal stát uplatňovat v oblasti pozemních komunikací technickou politiku. Vyzýváme představitele MD a ŘSD ČR ke společnému řešení tohoto problému, k zajištění alespoň minimálních finančních prostředků k dlouhodobé práci na aktualizaci, zjednodušení a celkovém zefektivnění tvorby a připomínkování rozhodujících předpisů Systému jakosti v oboru pozemních komunikací. Rovněž je nezbytné nalézt cestu k uplatňování jednotné technické politiky i na silnicích II. a III. třídy, které jsou ve vlastnictví krajů. Důsledky tohoto nezájmu se začínají stále častěji projevovat v praxi při realizaci staveb.
  6. Z důvodů nedostatku finančních prostředků neprovádí ŘSD ČR efektivní systém hospodaření s vozovkou založený na sběru dat, jejich analýze a následném rozhodnutí vycházejícím z provedených analýz. Základem pro efektivní systém hospodaření je pravidelná diagnostika a hodnocení stavu vozovek.
  7. Nové technologie oprav vozovek, v mnoha případech nevhodné, jsou často zaváděny nestandardním způsobem. K jejich prosazení jsou více využívána politická a mediální prohlášení, než standardní způsob založený na provedení zkušebních úseků, jejich vyhodnocení a stanovení základních pravidel odborným konsenzem veřejného sektoru, privátního sektoru a akademické sféry.

Conference Asphalt Pavements 2011 Hosted Almost 500 Professionals
International conference took place on November 22 – 23, 2011 after a fifteen-month preparation process in the conference hall and neighbouring premises of the community centre Metropol in České Budějovice. The event is regularly organized every two years by the Road Contractors Association Praha in cooperation with the Czech Road Company; section Asphalt pavements. The conference organization is provided by PRAGOPROJEKT, a. s., Department of publishing and training activities.

Foto: Ludmila Doudová

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Na konferenci se přihlásilo celkem 477 delegátůNa doprovodné výstavě se prezentovalo téměř padesát firemVystoupení představitele SFDI Ing. Karla HavlíčkaNa konferenci byl dostatek prostoru pro fundované diskuzeČlenové předsednictva (zleva): Ing. Josef Pešl, ŘSD ČR, ředitel Správy České Budějovice; Mgr. Václav Mráz, Ministerstvo dopravy; Ir. Egbert Beuving, technický ředitel EAPA; Ing. Petr Svoboda, jednatel Sdružení pro výstavbu silnic Praha

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (109x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (70x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (69x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice