KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Kompozitní odpařovací žlaby MEA PG EVO s minimální výškou jen 30 mm pro parkoviště

Kompozitní odpařovací žlaby MEA PG EVO s minimální výškou jen 30 mm pro parkoviště

Publikováno: 10.10.2017
Rubrika: Zajímavosti

Nové řešení svedení úkapové vody z garážových parkovacích stání, nástupišť a krytých shromažďovacích, pojezdových ploch nabízí jen 30 mm vysoký kompozitní odpařovací žlab MEA PG EVO.  Nízká stavební výška umožňuje minimální zásahy do stavební konstrukce. Těsné a bezschodové napojení na podlahu zjednodušuje spádování litých podlah. Bezbariérové řešení s pevnými vodícími drážkami vyhoví pohybu osob se sníženou pohyblivostí a na nástupištích může sloužit i jako vedení pro slepce. Možnost i výrazných barevných kombinací žlabu nabídne opticky zajímavé a přitom funkční řešení.

Podobné dosavadní řešení bylo možné realizovat s odpařovacím žlabem PG z polymerického betonu se stavební výškou 50 mm se třemi základními stavebními šířkami – 100, 150 a 300 mm. Využívá se tam, kde je komplikované spádování plochy do bodových vpustí. Podélné drážky žlabu jsou každý metr přerušené, aby se voda z krajů mohla rozlévat i do vnitřních profilů. Při předpokladu vyššího objemu vody se jednotlivé odtoky ve dně žlabů přímo napojují na kanalizaci.

MEA Water Management s.r.o., přišla s inovovaným řešením odpařovacího žlabu MEA PG EVO, který je vyroben z kompozitního materiálu. Kompozit umožňuje nejen nižší výšku konstrukce žlabu (jen 30 mm) při zachování téměř shodné kapacity svodu vody, ale také spolehlivý vodotěsný detail v kontaktu žlabu s podlahou.  Těsný detail je možný díky vnější boční drážce na žlabu, která umožňuje zalít vrchní vrstvu (stěrku, asfalt) kontaktně až do konstrukce.  Ze své materiálové podstaty je žlab odolný proti solím, olejům, ropným látkám, nekoroduje a dá se individuálně řezat. Bezroštové provedení nevydává při pojezdu vozidel žádný hluk, takže se projektuje i do podzemních stání bytových domů. Pomocí tlakového mytí nebo hrabiček se žlab velice snadno vyčistí a udržuje.

Standardní 3metrová délka žlabu se dodává v šedé barvě, ale v případě zájmu je možné zvolit jakékoliv barevné řešení. Parkovací žlab se tak může stát zajímavým architektonickým prvkem, který je současně funkčním řešením.

Projekční servis MEA je schopen připravit individuální návrh řešení pro každý jednotlivý objekt.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
MEA PG EVO - instalace žlabu s vodotěsným detailemMEA PG EVO - odpařovací žlabMEA PG EVO - snadná údržbaMEA PG EVO - výška pouze 30 mmMEA PG EVO - bezbariérové řešení žlabuMEA PG EVO - jednoduchá instalace

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (109x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (70x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (68x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice