KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Kolem Sokolova se pojede pohodlněji

Kolem Sokolova se pojede pohodlněji

Publikováno: 7.1.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 21:24
Rubrika: Aktuality

Motoristům se podstatně ulehčí cesta kolem Sokolova. Využít totiž mohou novou trasu silnice II/181 mezi Královským Poříčím a Sokolovem v celkové délce cca 4,8 kilom. Komunikaci vybudovalo Sdružení Sokolov – Královské Poříčí vedené akciovou společnosti Geosan Group. Celkové stavební náklady stavby dosáhly 140 miliónů korun a byly hrazeny ministerstvem financí.

Nový úsek, který byl slavnostně předán v pondělí 7. ledna, byl vybudován jako I. etapa celkových revitalizačních opatření a spolu s navazující stavbou – II/210 Západní obchvat Sokolov - Svatava – bude zabezpečovat dostupnost, obslužnost a vhodné logistické vazby v daném území, včetně vazeb na projekt „Jezero Medard“.

Projekt byl připraven v návaznosti na Koncepci řešení ekologických škod vzniklých před privatizací hnědouhelných těžebních společností v Ústeckém a Karlovarském kraji. Celé území mezi obcemi Královské Poříčí, Sokolov a Svatava je totiž bezprostředně dotčeno dolovou činnost. V současné době je uvedené území na severní straně přímo ohraničeno lomem Jiří a Družba.

V rámci zpracovávání územních a rozvojových plánů uvedených obcí bylo pro další koncepční řešení daného území a pro jeho další rozvoj navrženo jako náhrada za původní komunikační propojení, které bylo pro období těžby nahrazeno účelovou komunikací využívanou výhradně dolovou činností, právě vybudování nového kapacitního komunikačního propojení, které by umožnilo další rozvoj a revitalizaci tohoto území. Stavební práce odstartovalo Sdružení Sokolov – Královské Poříčí pod vedením Geosan Group v listopadu roku 2006 a dokončilo k 31. prosinci 2007.

Nová komunikace včetně všech napojení je dlouhá cca 4,8 kilometru. Je projektována jako dvouproudá o šířce jízdního pruhu 3,5 m s 0,5 m širokou zpevněnou krajnicí. Na hlavní trasu je na dvou místech napojena obec Královské Poříčí. V Sokolově se pak silnice napojuje na ulici Dr. Kocourka a stavba vyúsťuje v ulici Kraslická. Celková plocha nových vozovek činí cca 38.500 m2.

V rámci stavby došlo k přeložce Pstružného potoka v Královském Poříčí a k výstavbě pěti nových mostních objektů. Trasu na několika místech lemují zárubní opěrné zdi z gabionů (drátěné koše vyplněné lomovým kamenem). Pro snížení hlučnosti u Dvořákovy ulice v Sokolově byla provedena podél komunikace protihluková zeď v délce cca 60 m. Dolové území je od silnice odděleno z části železobetonovým oplocením v délce 970 m a část cca 700 m je provedena drátěným oplocením. Stavba si také vyžádala přeložky inženýrských sítí, celkem bylo provedeno přes 50 samostatných stavebních objektů.

Stavba nové komunikace probíhala mimo stávající silniční síť, částečná dopravní omezení taky byla vyvolána pouze nutný napojením stavby na stávající silnice v Královském Poříčí a v Sokolově.

Na projektu se významně podílel Karlovarský kraj zastoupený Krajskou správou a údržbou silnici Karlovarského kraje (KSÚS KK). Tato organizace zajistila celkovou přípravu projektu včetně provádění technického dozoru stavby a je i nabyvatelem dokončeného díla. Z příspěvku z rozpočtu Karlovarského kraje uhradila také náklady spojené s přípravou a zabezpečením stavby včetně výkupů pozemků, celkově ve výši cca 14,5 miliónů korun.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (61x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice