KOBELCO SK350LC-10 je vyrobené z HI-TECH materiálů a výrazně šetří palivo
Rubrika: Stavební stroje
Alois Vokurka se pohybuje v oblasti demolic a zemních prací již od počátku 90. let. Za tu dobu vystřídal několik desítek stavebních strojů od různých výrobců. „Vždycky jsem šel po kvalitě a za ta léta nedám dopustit na stroje značky Kobelco, pokud jsme je získali přímo z Japonska,“ říká majitel firmy, která v lednu přikoupila nejnovější přírůstek do flotily: KOBELCO SK350LC-10.
Kdy jste si pořídil první stroj od Kobelca?
Podnikám už 28 let a první žluté Kobelco jsme pořídili z Rakouska na konci 90. let. V roce 2002 pak první modré Kobelco s motorem Mitsubishi. Takže zkušenost s ním máme dlouhodobou. Bohužel pak Japonci přestali dodávat napřímo z Japonska a přešli jsme na jiné značky. Ale když se opět vrátili do Evropy s přímými dodávkami, neváhali jsme ani na minutu a zase si pořídili jejich stroje.
Jaká je výhoda přímé dodávky?
Že vám stroj dodají celý a nemusí se v Evropě domontovávat. A hlavně mají perfektní kvalitu. Japonci používají materiály v úplně jiné kvalitě, než tady v Evropě. Máte stroj deset let v zátěži a opotřebení je poměrně malé, podvozky jsou pořád ve slušné kvalitě. Což se u jiných strojů rozhodně říct nedá.
Jaké stroje od nich máte?
V roce 2015 jsme koupili Kobelco SK260 devítkové řady. A před dvěma lety jsme koupili od AUSTRO Baumaschinen desítkovou řadu dvěstěšedesátky. Loni jsme pak přikoupili minibagr a letos od stejného dodavatele i luxusní 350, která pracuje i na logistickém centru pro Lidl. Takže máme aktuálně 4 Kobelca.
V čem se liší desítková řada?
Stroje mají silnější kabinu, a co si pamatuji, na Kobelcách se nikdy nic neopravovalo. Vždycky stačil základní servis. Mají i svoje motory, které perfektně šlapou.
Jaký objem práce zvládnou?
2000 tun za den, často nám drtička nestačí takový objem kontinuálně zpracovávat. Je to prostě perfektní rychlost práce.
Jaká je spotřeba stroje?
12 litrů, což znamená určitě pětinovou úsporu paliva, protože předchozí stroje měly kolem 15 litrů. Ono i heslo Kobelca je „Save Fuel“. Snaží se tak maximálně tlačit na spotřebu.
Jak vypadá kabina?
Klíčová je bezpečnost. Standardně je vybavená záďovou a boční kamerou s barevnou projekcí přímo na displej v kabině. Je dělaná tak, aby obsluha viděla na všechny strany a měla přehled, co se děje okolo stroje. Bezvadná je i funkce, kdy si můžete navolit, aby se stroj po třech minutách sám vypnul. Po dvou minutách samovolně sníží otáčky a po další minutě se vypne. To je podle mě hodně praktická funkce.
Nějaká negativa?
Fakt je nevidím. Dělám v oboru 28 let a na Kobelco nedám dopustit.
Autor
Související články
- Jdeme cestou větších a sofistikovanějších strojů (28.8.2019)