Karlovy Vary investují do dopravních staveb nejvíce v regionu
Rubrika: 2010
Karlovy Vary obsadily v uplynulých čtyřech letech přední místo v regionu v investicích do dopravních staveb a s nimi související infrastrukturou, když vydaly skoro půl miliardy korun. Krajské město dává jedny z nejvyšších částek také na zajištění dopravní obslužnosti vzhledem k tomu, že provozuje nejrozsáhlejší síť linek MHD. Přesto má opozice v krajském městě k péči o komunikace výhrady, zjistila ČTK.
Jen dopravní stavby a rozsáhlejší opravy komunikací v lázeňském městě v letech 2006 až 2010 přišly podle hrubého odhadu na 310 milionů korun. K tomu je přitom nutné připočíst ještě dalších 140 milionů korun, což bude cena za rekonstrukci promenády Stará louka. Skončit má letos v listopadu. Opoziční zastupitel Jiří Kotek (ALTERNATIVA) ale tvrdí, že realizované akce ve městě sice vypadají pěkně, ale jsou zbytečně drahé.
Podle Kotka vznikla v Karlových Varech naprosto zbytečně řada kruhových křižovatek a domnívá se, že mnohé stavby jsou předražené. Výhrady má také k tomu, že se opravují pouze hlavní ulice a na desítky vedlejších cest se už peníze nedostávají. "V Karlových Varech se utopily v betonu miliony korun. Město by potřebovalo mnohem koncepčnější plán oprav komunikací, který bude počítat i s těmi vedlejšími," poznamenal.
To, jak Karlovy Vary nastavily systém oprav komunikací, je podle náměstka primátora Petra Keřky (nezávislý) jediné rozumné řešení. Rekonstruují se a budují postupně hlavní komunikační tepny, což není levné. Město opravuje i silnice nižších priorit. "Některé málo frekventované silnice v pořádku ještě nejsou. Všechno se ovšem najednou stihnout nedá. A neustálé tvrzení, že jsou stavby předražené, je nesmysl," podotkl.
Karlovy Vary považují za jednu z nejúspěšnějších akcí dokončení průtahu městem, který výrazně zjednodušil dopravní situaci ve městě. Je součástí rychlostní komunikace R6, jejíž výstavba přes celé území kraje už několik let pokračuje a chýlí se k závěru. Jak vedení Karlových Varů, tak Karlovarského kraje i mnoha dalších města ale volá po tom, aby stavba této silnice nadále pokračovala i mimo hranice kraje.
Právě výstavbu silnice R6 od Karlových Varů směrem na Prahu považuje za klíčový problém regionu řada radnic. Společně proto hodlají vyvíjet tlak na stát, aby kvůli úsporným opatřením stavbu nepozastavil. "Dokončení silnice R6 je pro klíčové pro další rozvoj Karlovarského kraje. Bez tohoto dopravního napojení se stáváme regionem izolovaným od ostatních krajů v Česku," uvedl hejtman Josef Novotný (ČSSD).
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.