KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Kácením stromů pro nové nádraží v Brně se bude opět zabývat soud

Kácením stromů pro nové nádraží v Brně se bude opět zabývat soud

Publikováno: 20.1.2010, Aktualizováno: 21.1.2010 09:42
Rubrika: 2010

Úřady v Brně čelí už podruhé žalobě ekologické organizace Děti Země za to, že za vykácení zhruba 500 stromů kvůli stavbě odstavného nádraží neuložily investorům povinnost náhradní výsadby. První spor s městskou částí Brno-jih ekologové vyhráli a soud rozhodnutí o kácení zrušil. Magistrát ale později řízení o kácení stromů zastavil, protože rozsudek padl až po jejich vykácení. Brněnská veřejnost tak přišla o 11 milionů, které investor ušetřil, když žádné stromy nevysadil, řekl dnes ČTK Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země.

 Kvůli stavbě odstavného nádraží v jižní části města vykáceli v říjnu 2007 dělníci bezmála 500 vzrostlých topolů, bříz a javorů. Ekologové se soudně dožadují toho, aby bylo písemně stanoveno, že Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vysází v této lokalitě minimálně tisícovku nových stromů. K tomu se podle Patrika správa zavázala, nestalo se tak ale písemně, a výsadba tak není vymahatelná.

Původní rozhodnutí o kácení z října 2007 povinnost náhradní výsadby neobsahuje. "V tom druhém ze srpna 2009 začali úředníci městské části Brno-jih tvrdit, že když soud v lednu 2009 zrušil rozhodnutí o kácení stromů až po jejich vykácení, tak se musí řízení zastavit, neboť odpadl důvod ho dále vést," řekl Patrik. Brněnský magistrát se s tímto výkladem ztotožnil a odvolání Dětí Země v listopadu 2009 zamítnul. Ekologové se proto opět obrátili na soud.

"Je zcela absurdní, aby se kvůli stavbě vykácely stromy a pak se po investorovi za tuto ekologickou újmu nepožadovala patřičná náhradní výsadba," dodal Patrik, podle kterého měla SŽDC vysázet alespoň tisícovku nových stromů v hodnotě vykácených.

Stavba první části odstavného nádraží pro opravy a čištění vlakových souprav za 2,87 miliardy korun začala v říjnu 2007 a má skončit v květnu letošního roku. Odstavné nádraží souvisí s rozsáhlým projektem rekonstrukce železničního uzlu v Brně, který počítá s výstavbou nového hlavního nádraží asi 800 metrů jižně od stávající polohy.

Projekt s rozpočtem kolem 20 miliard korun nabral již několikaleté zpoždění. V současné době běží obnovené řízení pro územní rozhodnutí, které soud na počátku minulého roku zrušil. SŽDC navíc požádalo jihomoravský kraj o výjimku z ochrany práv chráněných živočichů, což může řízení opět prodloužit. Stavět se tak nezačne dříve než v polovině příštího roku.

Stále více je proto ohrožena šance na získání zhruba osmi miliard korun z evropských fondů, dotace lze totiž čerpat nejpozději do roku 2013. Stavba přitom měla začít podle původních plánů už v roce 2006 a skončit v roce 2015.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice