KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Jihomoravský kraj trvá na původních trasách kontroverzních silnic

Jihomoravský kraj trvá na původních trasách kontroverzních silnic

Publikováno: 13.12.2010, Aktualizováno: 15.12.2010 10:06
Rubrika: 2010

Jihomoravský kraj i přes protesty aktivistů trvá na původních trasách stavby kontroverzních silnic. Silnice R43 z Brna na Svitavy by tak měla vést přes Bystrc a silnice R52 na Vídeň přes Nové Mlýny. Silnice takto hodlá zakreslit do nového krajského územního plánu. Zastupitelé mají zadání územního plánu schválit tento týden, řekl dnes novinářům krajský radní David Macek (KDU-ČSL).

Na územním plánu se pak bude pracovat. Dokument samotný chce kraj v březnu projednat s veřejností. V červnu by ho mohli schválit zastupitelé, příští rok v létě by dokument mohl vejít v platnost.

Nejbouřlivější diskuse o přípravě nového územního plánu se podle Macka v uplynulých měsících vedly v Kuřimi. Tamní radnice několik let prosazuje jižní obchvat města, který podle ní na rozdíl od severního návrhu Ředitelství silnic a dálnic sníží dopravu v centru města. Kuřimský obchvat je se stavbou silnice R43 provázán, v budoucnu má propojit tuto rychlostní silnici se současnou hlavní spojnicí Brna se severem kraje I/43.

Macek nakonec požadavek Kuřimských odmítl. Podle něj je trasa R43 počítající se severním obchvatem natolik rozpracovaná, že změna by výrazně oddálila stavbu rychlostní silnice. Obce na sever od Brna přitom po její stavbě volají. Pomůže například Velkým Opatovicím a okolí, které kraj nedávno zařadil mezi tři strukturálně nejpostiženější části kraje.

Radní odmítl i takzvanou variantu R43 Boskovickou brázdou, jíž prosazují některá občanská sdružení. Nesplnila by prý svou roli dopravně. "Byla by to, když to zvulgarizuji, jakási spojka mezi Kuřimí a Ivančicemi," uvedl. Zdůraznil, že dopravní inženýři po tlaku Bystrckých návrh silnice překreslili a přes městskou část by silnice měla vést v tunelu. "Sídlišti Bystrc to umožní, aby srostlo. Tak jako je dnes rozděleno touto dálnicí, tak tím, že to bude zakryto, nahoře může být park a sídliště bude vytvářet jeden celek," popsal.

Velký odpor čeká Macek také od starostů Ostopovic, Nebovid, Moravan, Želešic, Modřic, Troubska a Brna-Bosonoh, jimž se nelíbí takzvaná jihozápadní tangenta. V budoucnu má propojit dálnici D1 s novým dálničním spojením na Vídeň. "Otevřeně mi řekli, že se budou bránit všemi dostupnými prostředky," řekl Macek. Očekává tak, že chystaný krajský územní plán starostové napadnou u soudu. Lidsky prý jejich postoj chápe, jak však řekl, dopravní stavby někudy vést musí. Podle něj závisí na projektantech, aby nové silnice ovlivnily život lidí bydlících v okolí co nejméně.

Z variant na kraji vybrali v šesti dopravních stavbách. Dvě představují úseky R43 - v obou případech na kraji zvolili dlouho prosazovanou německou trasu. Další se týká R52 na Vídeň; neuspěl požadavek některých starostů, aby dálniční spojení s Rakouskem zajišťovala současná dálnice D2. U R55 z Břeclavi na Hodonín a Uherské Hradiště podporují kraj i samosprávy severní trasu, která kopíruje železnici, neuspěla jižní trasa. U jihozápadní tangenty v Brně - spojnice dálnice D1 s dálničním tahem na Vídeň - uspěla modřická varianta. Poslední stavbou, kde kraj hledal variantu, je obchvat Rosic u Brna. Zvítězila jeho severní varianta.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (124x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (27x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice