KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Jihomoravský kraj chce model silnice R52 na Vídeň

Jihomoravský kraj chce model silnice R52 na Vídeň

Publikováno: 3.4.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:31
Rubrika: Aktuality

Jihomoravský kraj chce pro kontroverzní silnici R52, která má dotvořit spojení Brna s Vídní, nechat vytvořit model. Lidé by si na něm mohli prohlédnout, kudy má silnice vést. Radní schválili vyhlášení výběrové řízení na firmu, která zakázku vyhotoví. Model má pomoci zamezit spekulacím typu, že stavba má procházet Lednicko-valtickým areálem, zapsaným na seznamu kulturního dědictví UNESCO, řekl dnes novinářům hejtman Stanislav Juránek.

„Naším cílem je, abychom se vyhnuli především špatnému informování o této cestě směrem do Bruselu,' řekl Juránek. Nedávná návštěva evropské komisařky Danuty Hübnerové v Brně podle něj ukázala, že v Evropské unii dostávají o silnici protichůdné informace.

Na volbě vítězné firmy je, zda vyrobí maketu silnice, kterou si lidé budou moci prohlédnout například v sídle krajského úřadu, nebo zvolí digitální podobu. Pak by si zájemci mohli najít mapu se zakreslenou silnicí na internetu. „Nám jde o to, aby to bylo co nejvěrnější zobrazení a aby k němu mělo přístup co nejvíce lidí,' řekl hejtman.


Model silnice R52 na Vídeň

V modelu bude zakreslena vedle navrhované trasy R52 ještě současná silnice z Pohořelic na Mikulov. Lidé tak budou moci posoudit obě trasy. Podle Juránka nebude ve všech úsecích platit, že se ke stávající dvoupruhé silnici přistaví další dva proudy. Například přes novomlýnské nádrže vede silnice v křivce, jejíž poloměr je pro rychlostní silnici příliš malý; budoucí čtyřpruhá komunikace bude muset vést přes nádrže příměji a kopírovat trasu nynější silnice bude jen zčásti.

Silnice R52 patří k nejkontroverznějším dopravním stavbám na jihu Moravy. Spojení Brna s Vídní přes Nové Mlýny a Mikulov prosazuje současná krajská koalice KDU-ČSL a ODS. Naopak proti jsou kromě některých obcí na trase silnice také zelení a ekologové. Přáli by si, aby auta při cestě do Vídně používala stávající dálnici z Brna do Břeclavi a odtud se k hranicím vybudovala nová spojnice. Obě strany tvrdí, že jejich řešení je ekologicky příznivější.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (53x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (40x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice