KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Jihlava se dočkala otevření dlouho očekávaného obchvatu

Jihlava se dočkala otevření dlouho očekávaného obchvatu

Publikováno: 30.7.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 19:41
Rubrika: Aktuality

Včera byl slavnostně otevřen nový úsek silnice I/38 jihozápadně od města Jihlavy. Téměř 3,5 km dlouhá stavba kompletuje obchvat města Jihlavy a je součástí velmi významného tahu Jihlava – Znojmo – Vídeň. Silnice I/38 navazuje na první část obchvatu Jihlavy mezi Jiráskovou ulicí a silnicí II/602 směrem na Pelhřimov. Tato část obchvatu byla otevřena v červenci 2004.

Stavba pokračuje severně od městské části Pístov, kde kříží silnici III/4062 a pokračuje údolím Pístovského potoka. Na konci stavby je přeložka silnice I/38 u zahrádkářské kolonie dočasně zakončena a napojuje se na stávající silnici I/38. Definitivním řešením tohoto provizorního úseku bude mimoúrovňová křižovatka jako součást pokračování přeložky silnice.

Hlavním významem nového obchvatu Jihlavy na silnici I/38 je odklonění tranzitní a lokální dopravy z centra města. Vedle toho také zamezení výrazného překračování povolených limitů exhalací a hluku, které zatěžují obyvatele podél průtahu silnice. Otevřením přeložky silnice I/38 se zlepší dopravní obslužnost a podpora rozvojových aktivit. Dojde také ke zvýšení dopravní bezpečnosti.

Velkým významem je spojení s Rakouskem, přičemž posílením průjezdnosti silnice I/38 lze očekávat další rozvoj mezinárodní spolupráce.

V původní projektové dokumentaci se počítalo s výstavbou kompletní čtyřpruhové směrově rozdělené komunikace. Nakonec byla realizována pouze pravá polovina čtyřpruhové komunikace, stejně jako první část obchvatu.

Při současné i výhledové intenzitě dopravy by jižní část obchvatu měla vyhovět na období minimálně 20 let. Realizace této stavby byla prioritním zájmem města Jihlavy a je financována v plné výši Státním fondem dopravní infrastruktury. Silnice I/38 není vedena chráněným územím či pásmem, proto nijak nedošlo k zásahu nebo poškození krajinného rázu.

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

Informace o stavbě:
Název stavby: Silnice I/38 Jihlava-obchvat jih
Místo stavby: kraj Vysočina
Cena stavby: 425.760.000 Kč
Délka stavby: 3.348 m
Zahájení: únor 2006
Zakončení: červenec 2008

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice