KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Jednání o subdodávkách pro Hyundai bude tvrdé, říkají Slováci po zkušenostech s KIA

Jednání o subdodávkách pro Hyundai bude tvrdé, říkají Slováci po zkušenostech s KIA

Publikováno: 29.6.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:48
Rubrika: Aktuality

Téměř třicítka českých podnikatelů navšítilila ve středu 28. června Žilinský kraj. Tým, který si prohlédl výrobní a montážní linky automobilky KIA Motors Slovakia, tvořili zástupci stavebních firem, dodavatelé hutního materiálu, technologií, dodavatelé automobilových komponentů a zástupci Hospodářské komory ČR, kteří usilují o participaci na dodávkách pro Hyundai v Nošovicích. Součástí akce byla i schůzka s vedením Slovenské obchodní a průmyslové komory a prohlídka letiště v Žilině.


Korejci se v Žilině nezastavili, míří do Nošovic.
 


V rámci akce zhlédli prostory automobilky KIA, když je předtím ve školiicím středisku firmy přivítal viceprezident společnosti Soon-Pil Kwoun, ředitel výroby Sang-Ho Moon a generální manager Bong-Ki Kim. Od zástupců komory pak získali informace o zkušenostech při obchodních jednáních s Korejci.
 


Viceprezident Kia Motors Slovakia Soon-Pil Kwoun.

 

„Šlo o první návštěvu zástupců české podnikatelské sféry v automobilce. Naši podnikatelé dostali, vzhledem k připravované výstavbě Hyundai v Nošovicích, myslím jednoznačné odpovědi na možnosti budoucí spolupráce s Korejci,“ uvedl Luděk Lokaj z pořádající agentury Pulary ART. České obchodníky pak zajímala především specifika a možnosti obchodování s Asiaty. „Jednání o možných subdodávkách jsou velmi komplikovaná. Šance přímých dodávek stavebních prací, technologií, služeb nebo výrobků podléhá tvrdému konkurenčnímu boji. Velká část subdodavatelů KIA jsou čistě korejské firmy, slovenské nebo zahraniční subdodavatelé se musí s Korejci dohodnout a tato jednání nejsou jednoduchá. Je potřeba potřeba se přizpůsobit některým zvyklostem druhé strany, pak je šance na úspěch,“ řekl ředitel Slovenské obchodní a průmyslové komory Ján Mišura. „Trpělivost je na místě, důležitá je i efektivní a důsledná prezentace svých služeb a výrobků. Nevýhodou u nás bylo, a myslím si, že je to částečně i problém v ČR, že neexistuje jedna zastřešující organizace nebo subjekt, který by Korejcům poskytl vyčerpávající a jednotné informace o tuzemských potencálních subdodavatelích. V tomto směru panuje značná roztříštěnost a to je chyba,“ dodal ředitel. „Získali jsme zajímavé indicie, ze kterých lze sestavit mozaiku pravidel, které zřejmě budou platit i v rámci investice Hyundai v ČR,“ řekl Daniel Šotkovský, pracovník marketingu hutní společnosti Třinecké železárny, který se podnikatelské mise účastnil.
 


Vedení automobilky vítá zástupce českých podnikatelů.


Návštěva skončila na žilinském letišti. „V souvislost s výstavbou automobilky se prudce zintenzivnila stavební činnost v celém regionu. Vzhledem k tomu, že v blízkosti bude procházet silniční napojení na Polsko a ČR, vzrostla vážnost našeho letiště. Plánujeme jeho výrazné rozšíření. Umím si představit intenzivnější spolupráci s letištěm v Mošnově. Pro určitou skupinu pasažérů, střední management, se chceme stát alternativou stávajích letišť střední Evropy,“ přiblížil plány Milan Vašanič, předseda představenstva Letištní společnosti Žilina. Manažeři KIA zatím využívají především letiště v Bratislavě a do Žiliny se dopravují auty.
 


Milan Vašanič, předseda představenstva Letištní společnosti Žilina.


Smlouvu o výstavbě KIA Motors s Vládou SR podepsala 18. března 2004. Základní kámen byly položen v dubnu téhož roku, v prosinci 2005 skončila výstavba závodu. Od léta letošního roku je ve zkušebním provozu. Sériová výroba začne v prosinci 2006. „Kapacita závodu činí 300.000 aut ročně. Můžeme zde vyrábět až osm typů vozidel, začneme se třemi typy. Firma obdržela 15.000 žádostí o zaměstnání, celkem zde bude pracovat až 3.000 lidí (rok 2009). Nyní zde je 1.837 lidí,“ řekl vedoucí PR oddělení automobilky Dušan Dvořák. Oproti regionálnímu průměru v Žilinském kraji, je plat zaměstnanců v KIA o 10% vyšší.
Na manažerských pozicích bude v KIA Motors pracovat téměř 60 Korejců. S tím souvisí výstavba „miniměstečka“, kde budou tito manažeři bydlet se svými rodinami. Městečko je vzdáleno necelých pět minut jízdy od automobilky a místo pro bydlení zde najdou další desíty korejských manažerů ze subdodavatelských firem.
 


Zástupci českých podnikatelů s vedením automobilky. Za nimi školicí středisko.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (40x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice