KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Investice do železnice překročí v příštích letech 30 miliard

Investice do železnice překročí v příštích letech 30 miliard

Publikováno: 1.6.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:59
Rubrika: Aktuality

Do výstavby železniční infrastruktury půjdou v nadcházejících letech rekordní částky; příští rok celková suma poprvé přesáhne 30 miliard korun. Na tiskové konferenci to řekla zástupkyně státní investorské organizace Správa železniční dopravní cesty Anna Kodysová. Nejvíce peněz spolknou nové železniční koridory.

Významnou měrou přispějí k budování českých kolejišť evropské fondy. Mezi roky 2007 a 2013 z nich v rámci operačního programu Doprava přiteče zhruba 70 miliard korun. Jak připomněla Kodysová, je to poprvé, co se evropský příspěvek rozdělí v podstatě rovným dílem mezi silnice a železnice. EU zaplatí zhruba 60 až 80 % nákladů na výstavbu koridorů.

O modernizaci čtyř hlavních železničních koridorů rozhodla vláda v 90. letech minulého století. První dvě tratě, z Děčína do Břeclavi a z Polska napříč Moravou, jsou již téměř hotovy. Zbývá pouze dodělat úpravy v některých železničních uzlech. Naopak výstavba třetího a čtvrtého koridoru je nyní v plném proudu a způsobuje nemalé problémy Českým drahám.

Jde o trasy z Prahy do Rakouska přes České Budějovice a z Plzně do Německa přes Cheb. Kvůli stavebním pracím zde cestující často čeká výluka a nepříjemné zdržení při přestupu na náhradní autobus. Čtyři základní koridory, z nichž tři jsou součástí celoevropské páteřní sítě, by měly být hotovy v roce 2016.

„Železnice bude konkurenceschopná pouze na dlouhých trasách,' upozornila Kodysová na hlavní důvody obnovy koridorů. Zmínila přitom plány Evropské komise, podle kterých by se měla v následujících letech přesunout na železnici zhruba polovina zboží putujícího dnes po silnicích.

Letos stát investuje do modernizace tratí 27 miliard korun. Na Moravě bude investováno 8,4 miliardy korun z celkové částky. V porovnání s loňským rokem je to na Moravě dvojnásobná částka. Podle náměstka Stavební správy Olomouc Oldřicha Daňhela patří mezi nejdůležitější letošní akce dokončení koridoru mezi Červenkou a Zábřehem. „Další velkou stavbou v hodnotě čtyř miliard korun, která probíhá od loňska, je úsek mezi Bystřicí nad Olší a slovenskými hranicemi, kde se přestavuje i tunel. Loni byla zahájena také přestavba železničního uzlu mezi Břeclaví a Brnem,' doplnil Daňhel. Pokračovat se bude také v elektrizaci tratí. S výlukami tak budou muset letos i příští rok počítat cestující například na trati Šatov - Znojmo či mezi Zábřehem a Šumperkem.

Kromě koridorů hodlá SŽDC investovat také do méně významných a regionálních tratí a vylepšit podmínky pro cestující. Jde například o úpravu nástupišť a zajištění bezbariérového přístupu k nim.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice