Hydroizolácie mostov a tunelov
Publikováno: 14.12.2006, Aktualizováno: 25.11.2008 21:28
Rubrika: Aktuality
Rubrika: Aktuality
Již inženýrští kandrdasové se učí, že největším nepřítelem konstrukcí mostů je voda. Jako červená nit se tato pravda táhla konferencí Hydroizolácie mostov a tunelov a vozovky v mostoch a tuneloch, která se konala od 8. do 10. listopadu v hotelu Permon na slovenském Podbanském. Jejím pořadatelem jsou Národná diaľničná spoločnosť, Slovenská asociácia pre asfaltové vozovky a Dom techniky ZSVTS Košice a sjely se na ni bezmála dvě stovky odborníků z Čech i Slovenska.
Na Slovensku spravuje dálnice Národná diaľničná spoločnosť a silnice 1. třídy Slovenská správa ciest (SSC). Obdobně jako v Česku, existuje zde evidence mostů a jejich stavu a pro SSC také povinnost jejich pravidelných prohlídek a diagnostiky. Zajímavým příspěvkem bylo vystoupení Samuela Jelínka z odboru technického rozvoje SSC, jenž prezentoval údaje o stavu těchto objektů.
S poznatky z přejímek mostů na dálnicích a rychlostních silnicích do odborné diskuze přispěli zástupci oddělení mostů v provozu z Národnej diaľničnej spoločnosti. Rozebírali např. klady a zápory potrubního odvodnění mostů nebo odvodnění žlaby.
S evropskými předpisy a normami na hydroizolace silničních mostů pak seznámila Zuzana Červenková.
Další příspěvky se pak týkaly konkrétních realizací – např. tunelu Sitina, prvního slovenského vysouvaného mostu na budované dálnici D1 u Štrby, mostu na silnici R2 u Ožďan, opravy estakády na R48 v Novém Jičíně či mostů na křižovatkách dálnice D1 v úseku mezi Vrtižerem a Hričovským Podhradím.
S poznatky z přejímek mostů na dálnicích a rychlostních silnicích do odborné diskuze přispěli zástupci oddělení mostů v provozu z Národnej diaľničnej spoločnosti. Rozebírali např. klady a zápory potrubního odvodnění mostů nebo odvodnění žlaby.
S evropskými předpisy a normami na hydroizolace silničních mostů pak seznámila Zuzana Červenková.
Další příspěvky se pak týkaly konkrétních realizací – např. tunelu Sitina, prvního slovenského vysouvaného mostu na budované dálnici D1 u Štrby, mostu na silnici R2 u Ožďan, opravy estakády na R48 v Novém Jičíně či mostů na křižovatkách dálnice D1 v úseku mezi Vrtižerem a Hričovským Podhradím.