KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Hydroizolácie mostov a tunelov

Hydroizolácie mostov a tunelov

Publikováno: 14.12.2006, Aktualizováno: 25.11.2008 21:28
Rubrika: Aktuality
Již inženýrští kandrdasové se učí, že největším nepřítelem konstrukcí mostů je voda. Jako červená nit se tato pravda táhla konferencí Hydroizolácie mostov a tunelov a vozovky v mostoch a tuneloch, která se konala od 8. do 10. listopadu v hotelu Permon na slovenském Podbanském. Jejím pořadatelem jsou Národná diaľničná spoločnosť, Slovenská asociácia pre asfaltové vozovky a Dom techniky ZSVTS Košice a sjely se na ni bezmála dvě stovky odborníků z Čech i Slovenska.
Na Slovensku spravuje dálnice Národná diaľničná spoločnosť a silnice 1. třídy Slovenská správa ciest (SSC). Obdobně jako v Česku, existuje zde evidence mostů a jejich stavu a pro SSC také povinnost jejich pravidelných prohlídek a diagnostiky. Zajímavým příspěvkem bylo vystoupení Samuela Jelínka z odboru technického rozvoje SSC, jenž prezentoval údaje o stavu těchto objektů.
S poznatky z přejímek mostů na dálnicích a rychlostních silnicích do odborné diskuze přispěli zástupci oddělení mostů v provozu z Národnej diaľničnej spoločnosti. Rozebírali např. klady a zápory potrubního odvodnění mostů nebo odvodnění žlaby.
S evropskými předpisy a normami na hydroizolace silničních mostů pak seznámila Zuzana Červenková.
Další příspěvky se pak týkaly konkrétních realizací – např. tunelu Sitina, prvního slovenského vysouvaného mostu na budované dálnici D1 u Štrby, mostu na silnici R2 u Ožďan, opravy estakády na R48 v Novém Jičíně či mostů na křižovatkách dálnice D1 v úseku mezi Vrtižerem a Hričovským Podhradím.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice