KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Hydrofobní impregnace – efektivní ochrana betonových povrchů před působením vody, mrazu a CHRL Technologie PCI Silconal®

Hydrofobní impregnace – efektivní ochrana betonových povrchů před působením vody, mrazu a CHRL Technologie PCI Silconal®

Publikováno: 6.11.2015
Rubrika: Zajímavosti

Článek popisuje možnosti uplatnění hydrofobních impregnací produktové řady PCI Silconal® na dopravních stavbách, především mostech, opěrných a protihlukových stěnách. Hydrofobizace jsou ekonomicky a aplikačně nenáročnou ochranou, přesto velice účinnou proti poškozením betonu působením vody, mrazu a posypových solí.

Nadzemní konstrukce, např. nosné konstrukce mostů, opěry, pilíře, protihlukové a opěrné zdi atd., jsou vystaveny vysokým teplotním změnám, působení vlhkosti, agresivních látek z ovzduší a chemických rozmrazovacích látek (CHRL). Působení uvedených faktorů má za následek postupnou degradaci betonu a korozi v něm umístěných výztužných prvků. Agresivní je zejména spolupůsobení mrazových cyklů, vlhkosti a CHRL, které má za následek nejen povrchovou degradaci betonu, ale hlavně korozní napadení betonářské výztuže a s tím spojený rozpad betonu. S ohledem na stoletou návrhovou životnost dopravních staveb je třeba tyto betonové konstrukce opatřit ochrannými nátěry. Mezi funkční materiály, které zlepšují vlastnosti železobetonu a zároveň prodlužují jeho životnost, patří hydrofobní impregnace.

HYDROFOBIZACE POVRCHU
Mechanismus ochrany betonu hydrofobizací spočívá ve vytvoření tenké vodoodpudivé vrstvy na povrchu kapilár a pórů v betonu. Na takto ošetřeném povrchu voda nevytváří souvislý film, ale stéká z povrchu ve formě kuliček (tzv. perlový efekt), tedy neproniká do struktury betonu.

Snížením vlhkosti se potlačuje degradace betonu vlivem mrazu, omezuje se koroze výztuže a pronikání agresivních chloridů z CHRL do struktury betonu. Jelikož tyto jsou hlavní příčinou znehodnocení betonu v dopravních stavbách, je hydrofobizace velice účinnou metodou prodloužení jeho životnosti. Oproti ochranným nátěrům nehrozí poškození povrchové úpravy delaminací nebo mechanickým opotřebením. Takto ošetřená konstrukce zároveň neztrácí svou schopnost propouštět vodní páry, ani její vzhled se nemění. Potlačením vlhkosti se minimalizuje růst řas a mechů a riziko vykvétání solí na povrch, takže impregnace přispívá i k estetické stránce stavby.

Na betonové konstrukce jsou nejvhodnější hydrofobizace na bázi silanů, které díky malé molekule pronikají hluboko do betonu a vytváří tak dlouholetou ochranu. Používají se nejčastěji v kapalné formě, ale existují i v krémové podobě, která snižuje ztráty zejména při aplikaci na podhledech a díky prodloužené kontaktní době zvyšuje hloubku průniku na vysoce hutných betonech. Kvalitně provedená hloubková hydrofobizace dokáže beton chránit více než 10 let.

Na kamenné mostní konstrukce a opěrné zdi (nejčastěji žulové) je nejvhodnější impregnace na bázi směsi silanů a siloxanů, kterou se v jednom kroku impregnují jak kamenné bloky, tak i spárovací malta nebo beton.

PRODUKTOVÁ ŘADA PCI SILCONAL®
společnosti PCI poskytuje komplexní systémová řešení pro ochranu a opravu betonu. Produktová řada hydrofobních impregnací PCI Silconal® zahrnuje skupinu vysoce kvalitních hydrofobizací na disperzní bázi, v rozsahu použití od středně náročných podmínek až po vysoce zatížené povrchy s nejvyššími požadavky na funkční vlastnosti.

PCI Silconal® 303
  • Základní hydrofobní impregnace na bázi silanu (20% konc.)
  • Na nasákavý beton, ekonomické řešení
PCI Silconal® 328
  • Koncentrovaná hydrofobní impregnace na bázi silanu (100% konc.)
  • Vysoká penetrační schopnost – obzvlášť vhodná na vysoce kvalitní (málo nasákavé) a extrémně exponované betony
PCI Silconal® 329
  • Krémová hydrofobní impregnace na bázi silanu (70% konc.)
  • Obzvlášť vhodná na podhledy z vysoce kvalitních (málo nasákavých) a extrémně exponovaných betonů
PCI Silconal® CP
  • Nízkoviskózní inhibitor koroze s hydrofobním účinkem na bázi silanu
  • Preventivní ochrana proti korozi výztužných prvků železobetonových konstrukcí
  • Omezení již probíhající koroze výztužných prvků ve zkarbonatovaném betonu (účinnost > 90 %)
PCI Silconal® W
  • Ochranná hydrofobní impregnace na bázi silanu / siloxanu
  • Na mostní konstrukce a opěrné zdi z přírodního kamene (žula, pískovec apod.)
PCI Silconal® AG
  • Transparentní antigrafitti nátěr na voskové bázi
  • Na beton, přírodní kámen, cihly, omítky a nátěry

Více informací k uvedeným technologiím naleznete na www.pci-cz.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Možnosti praktického využití hydrofobní impregnace jako ekonomického a účinného způsobu ochrany betonu a přírodního kamene před působením povětrnosti.Možnosti praktického využití hydrofobní impregnace jako ekonomického a účinného způsobu ochrany betonu a přírodního kamene před působením povětrnosti.Vlevo neošetřený povrch betonu, smočený vodou. Vpravo povrch betonu ošetřený hydrofobní impregnací PCI Silconal® 303.Působení a funkčnost různých typů hydrofobizace. Vlevo na bázi silanu, který proniká do struktury betonu. Vpravo na bázi siloxanu, který vytváří pouze povrchový vodoodpudivý efekt.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (112x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (75x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (71x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice