KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Hydraulické pásové rýpadlo Komatsu PC210LCi-10

Hydraulické pásové rýpadlo Komatsu PC210LCi-10

Publikováno: 26.11.2016
Rubrika: Zajímavosti

Poprvé se hydraulické pásové rýpadlo Komatsu PC210LCi-10 představilo již na veletrhu Bauma 2013. V listopadu roku následujícího bylo pak uvedeno na evropský trh. V současné době po celém světě pracuje téměř šest stovek těchto strojů vybavených v praxi již osvědčenou funkcí „inteligentního řízení stroje“ („Intelligent Machine Control“).

Díky této vynikající funkci řízení ani méně zkušená obsluha nemusí mít strach, že odstraní přílišné množství materiálu nebo poškodí povrch stavby. Hydraulické rýpadlo PC210LCi-10 ukazuje při práci svoji nejvyšší přesnost a umožňuje podstatné zvýšení účinnosti, a to jak během hloubení tak i při vyrovnávacích činnostech.

„Tato nejnovější technologie Komatsu představuje revoluci pro použití hydraulických rýpadel v příštích letech,“ říká Daniel Sys, ředitel společnosti KUHN‑BOHEMIA, výhradního prodejce stavebních strojů značky Komatsu na českém trhu. „A PC210LCi-10 dosahuje vynikající a přesný výsledek za překvapivě nízkou cenu,“ dodává.

Výkon motoru hydraulického rýpadla PC210LCi-10 je 123 kW (167 koní) při 2 000 otáčkách za minutu a jeho provozní hmotnost se odvíjí od jeho výbavy a pohybuje se mezi 22,6 a 23,5 tunami.

Nadměrnému proniknutí lžíce do povrchu stavby brání u prvního rýpadla na světě s inteligentním řízením Machine Control tím, že hrana lžíce je řízena v reálném čase vzhledem k aktuální poloze stroje a systém zároveň využívá údaje z terénní mapy. Strojník je informován o poloze lžíce hrany v reálném čase na barevné dvanáctipalcové obrazovce, což se ukazuje jako rozhodující výhoda ve srovnání s tradičními systémy čidel s opožděným výstupem dat.

Díky inteligentnímu řízení stroje se obsluha rýpadla může plně soustředit na svou práci a neriskuje, že odstraní příliš mnoho materiálu. Akustické signály a údaje o poloze a o ramenu rýpadla na barevném dotykovém displeji poskytují cenné informace, díky kterým se pak precizní práce stane takřka dětskou hrou. Současný postup práce, zvětšené zobrazení a 3D zobrazení z ptačí perspektivy lze současně zobrazit na monitoru. Zobrazením 3D dat na monitoru řídicí jednotky lze významně snížit vyměřovací práce a jejich překontrolování na staveništi nebo se tyto práce dokonce mohou stát zbytečnými. Tím pádem se bude pohybovat na staveništi méně pracovníků, což přispívá k trvalému zvýšení bezpečnosti.

Na letošním veletrhu Bauma byla předvedena funkce řízení a navádění stroje v kombinaci s novou otočnou lžící Komatsu. U PC210LCi-10 je poloha lžíce upravena v poloautomatickém provozním režimu do cílového profilu. Senzory zdvihání jsou začleněny do otočného válce lžíce a dokážou přesně určit její polohu. To výrazně zvyšuje univerzálnost stroje a umožňuje práci na složitých terénních profilech, aniž by bylo nezbytné se neustále přemísťovat na nové místo.

Tyto nesporné výhody inteligentního řízení stroje na novém hydraulickém pásovém rýpadle PC210LCi-10 se zřetelně projevují mimořádným zvýšením produktivity práce. To je možné díky trvale přesným výkopovým a vyrovnávacím činnostem v jednom automatizovaném pracovním chodu. Doby a pracovní výkon jsou optimalizovány při současném snížení rizika chyb, čímž se šetří pohonné látky a mzdové náklady provozovatele a od toho se pak odvíjí samotné snížení provozních nákladů tohoto výkonného stroje.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.komatsu.cz


Fotogalerie
Hydraulické pásové rýpadlo Komatsu PC210LCi-10

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (212x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (89x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (85x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice