KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Hranice si už v listopadu oddechnou: Stavba dálnice D47 z Lipníku do Bělotína finišuje

Hranice si už v listopadu oddechnou: Stavba dálnice D47 z Lipníku do Bělotína finišuje

Publikováno: 6.8.2008, Aktualizováno: 2.12.2008 15:15
Rubrika: Aktuality, Dálnice D1

Pouhé tři měsíce dělí od otevření nový, více než patnáct kilometrů dlouhý úsek dálnice D47 z Lipníku nad Bečvou do Bělotína. Na stavbě, která významně ulehčí provozu na stávajících silnicích, jsou již dokončené veškeré nosné mostní konstrukce, v těchto dnech probíhá pokládání povrchu vozovky. Stavbu za 7 miliard korun provádí sdružení vedené společností Skanska DS od počátku roku 2005 do listopadu 2008. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

„Celý úsek šestipruhové dálnice odvede tranzitní dopravu z přetížených Hranic, oddychnou si i obce Drahouše a Slavíč. V tuto chvíli stavíme zhruba šest kilometrů protihlukových stěn a máme hotové cementobetonové povrchy asi na 80 procentech vozovky. Pro řidiče dálnici zprovozníme v listopadu,“ říká manažer projektu Aleš Novák ze Skanska DS.

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
Několika částmi více než patnáctikilometrového úseku provedl zástupce médií Aleš Novák,manažer projektu ze Skanska DS.

Projekt v celkové délce 15,588 km začíná na sever od Lipníku nad Bečvou, pokračuje mezi obcemi Milenov a Hrabůvka, severně míjí město Hranice a napojuje se na obchvat Bělotína, odkud motoristé budou pokračovat po rychlostní silnici R48 na Frýdek Místek a Český Těšín nebo po silnici I/47 na Fulnek.

Na trase vzniká 25 mostů, čtyři dálniční mimoúrovňové křižovatky a zhruba 2,5 km dlouhý přivaděč Bělotín, kterým je D47 napojena na rychlostní silnici R48 do Českého Těšína. Nejvýznamnějšími inženýrskými objekty jsou dvě mostní estakády a zahloubený přesypaný dálniční podjezd u obce Hrabůvka, který převádí přes dálnici Uhřínovský potok a silnici III. třídy.

„Do listopadu musíme také dokončit dopravní značení, kladení monolitických příkopů kolem vozovek, terénní a vegetační úpravy a zatravnění,“ dodává Aleš Novák ze Skanska DS.

Základní údaje:
Název projektu: Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Místo: Olomoucký kraj
Zhotovitel: Sdružení D4704, vedoucí Skanska DS, člen Strabag
Projektant: SHB
Doba výstavby: listopad 2004 (zahájení přípravných prací) – listopad 2008
Cena projektu: 7,01 miliardy korun bez DPH

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
30 metrů široká mostovka šestipolové eskakády byla betonována metodou výsuvné skruže.

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
Detail na pilíř a mostovku nejdelší, 500metrů dlouhé estakády.

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
Architektonicky a funkčně velice zdaříly přesypaný dálniční podjezd, který převádí přes dálnici Uhřínovský potok a silnici III. třídy.

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
Úprava okolního terénu. Jen na protihlukové zdi bylo využito 50 milionů korun z rozpočtu.

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
V době návštěvy probíhaly intenzivní práce na hydroizolaci vozovky estakády.

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
Pokládka hydroizolace.

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
Přítomní kameramani a fotografové mohli využít prohlídku budoucí dálnice i z ptačí perspektivy.

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
Dálnice, jejíž výstavba prakticky začala v roce 2005, se vine krajinou pod Oderskými vrchy jako had.

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
Projekt v celkové délce 15.588 metrů začíná severně od Lipníku nad Bečvou.

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
Šest pruhů je v rámci českých dálnic prvoplánovitě použito vůbec poprvé.

Dálnice D 47, stavba 4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín, Skanska DS, Strabag
Vpravo dole pohled na půl kilometrů dlouhou estakádu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Předběžné představení nových modelů Volvo FH a Volvo FH16 (30x)
V létě 2008 uvede společnost Volvo Trucks v Evropě novou generaci těžkých nákladních vozů. Jak model Volvo FH, best-sell...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (28x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice